مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: 40 درصد مساحت کل دریاچه ارومیه آب دارد.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: با آغاز بارشها و رها سازی آب پشت سد میزان حجم آب دریاچه افزایش می یابد و با بستن سردهنه رودخانه ها و سرازیر شدن آب به پیکره 60 درصد مساحت کل دریاچه آب خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میزان رهاسازی آب به سمت دریاچه پس از تعیین مصارف کشاورزی و شرب مشخص می شود افزود: پس از سپری شدن فصل کشاورزی در استان از آذرماه رهاسازی آغاز و سردهنه های رودخانه های حوضه آبریز مسدود و تا اردبیشهت سال آینده رها سازی به سمت دریاچه ارومیه ادامه خواهد داشت.

سرخوش با ابراز تاسف از اینکه طبق بررسی کارشناسان در زمینهای بالا دست در اطراف نازلو و باراندوز ارومیه توسعه اراضی کشاورزی اتفاق افتاده است اظهار کرد:طبق مصوبه هیات دولت هرگونه توسعه اراضی کشاورزی و تبدیل کشت دیم به آبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع است ولی طبق بازدید میدانی و بررسی ها با Gps مشخص شد در مناطق ذکر شده این تغییرات انجام شده که لازم است جهاد کشاورزی استان با این تخلف به جد برخورد کند.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.27 متر است افزود: تراز دریاچه در سال گذشته 1270.19 متر بوده که نشان از افزایش 8 سانتی متری تراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سرخوش تصریح کرد: وسعت دریاچه امروز 20آبان سالجاری 1722.86 کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 128 مترمربع افزایش داشته است همچنین حجم فعلی آب دریاچه ارومیه یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب اعلام کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.