علی دیانتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان میاندوآب با بیش از 12 هزار و 610 هکتار باغ قطب تولید انواع محصولات باغی بوده و رتبه سوم را از این حیث در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است‌.
وی با بیان اینکه سه هزار و 200 هکتار تاکستان در میاندوآب وجود دارد، اضافه کرد: در شرایط عادی و بدون بروز حوادث طبیعی به طور متوسط از هر هکتار 18 تن و در مجموع 60 هزار تن انگور از باغ های میاندوآب برداشت می شود.
وی افزود: امسال به علت سرمای دیررس بهاره میزان تولید محصول انگور در هر هکتار 9 تن پیش بینی شده که 50 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: انگور یک محصول با نیاز آبی کم است و در راستای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب، به کشت این محصول در اصلاح باغ ها و همچنین به عنوان محصول جایگزین توسط کارشناسان توصیه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ادامه داد: همچنین کشت محصول انگور به شکل ایستاده نسبت به حالت پشته ای و یا سنتی مزایای زیادی دارد که افزایش راندمان آبیاری تا 90 درصد، افزایش کیفی و کمی محصول تولیدی، مبارزه با آفت و علف های هرز از جمله مزایای آن است.
به گزارش ایرنا، شهرستان میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود و کشاورزی به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، حاصلخیز بودن خاک و با وجود تنوع محصولات یکی از محور های توسعه این شهرستان به شمار می رود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9871/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.