رییس اداره جهاد کشاورزی سلماس از در انتظار بودن 860هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برای تامین اعتبار و اجرای طرح های آبیاری تحت فشارخبر داد.

داوود شاه ولدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: به سبب قرار گرفتن سلماس در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مدیریت منابع آب در حوزه کشاورزی یک اولویت اساسی می باشد و در همین راستا تسریع در اجرای پروژه پای آب سد دریک و زولا برای استفاده بهینه از آبهای سطحی از جمله  نیازمندیهای مهم سلماس است .

شاه ولدی با اشاره به اجرای گسترش اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سلماس اظهار کرد: طرح های آبیاری تحت فشار در920 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان اجرا شده است و اجرای این طرح در 860 هکتار دیگر در حال مطالعه و نیازمند تخصیص اعتبار است .

وی تصریح کرد: توسعه پروژه های آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در سلماس اهمیت ویژه ای داردکه با توجه به کمبود منابع آبی و استقرار این شهرستان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه توجه به این امر از ضرورت بیشتری برخوردار می باشد.

به گزارش ایسنا؛ سلماس در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی از جایگاه شایسته ای در آذربایجان غربی برخوردار است به طوری که رتبه دوم تولید سیب درختی استان را داراست .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.