به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد شجاعی چهارشنبه در سی و هفتمین همایش مدیران پزشکی قانونی سراسر کشور در شیراز با تاکید بر عملی ساختن 'رونق تولید' به عنوان شعار سال 98 افزود: این سازمان هنوز در بسیاری تجهیزات آزمایشگاهی به خارج کشور وابسته است که باید با عزمی راسخ، تلاشی جهادی و ارتباط با واحدهای دانش بنیان در این زمینه مستقل شویم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: به دلیل تحریم های ظالمانه اخیر، قیمت کیت آزمایش ژنتیک افزایش چشمگیری داشته و به همین دلیل این سازمان از ابتدای سال 98 با چند واحد تولیدی تجهیزات آزمایشگاهی وارد مذاکره شده است تا لوازم مورد نیاز شعبات پزشکی قانونی در سطح کشور در داخل تولید شود.
وی عنوان کرد: با وجود تنگناهای مالی پارسال، فعالیت های عمرانی این سازمان با قوت به پیش رفت و بسیاری از طرح های عمرانی نیز به مرحله بهره برداری رسید.
شجاعی ادامه داد: در سال گذشته اطلاعات و دی ان ای 50 هزار مجرم سابقه دار در بانک جامع ژنتیک کشور ثبت شد و امسال نیز این کار با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته سه میلیون خدمت در سراسر کشور ارائه کرده و عملکرد این سازمان به ویژه در زمان بحران در دنیا بی نظیر است.
شجاعی ادامه داد: اخیرا خدمتی جدید در این سازمان ارائه می شود که تعداد مراجعات به شعب پزشکی قانونی را در کشور کاهش داده که این خدمت صدور گواهی فوت در محل است که با یک تماس تلفنی کارشناسان به محل اعزام و این کار را انجام می دهند.
** نقش پزشکی قانونی در 60 درصد پرونده های قضایی پررنگ است
دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این همایش گفت: در 60 درصد پرونده های قضایی، نقش پزشکی قانونی در کشف جرم موثر است.
علی صالحی با تاکید بر اینکه پزشکان قانونی در معالجه مردم و تامین امنیت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند، گفت: بدون نظر پزشکی قانونی، صدور حکم از سوی قضات سخت و گاهی غیر ممکن خواهد بود و این مساله نشان از اهمیت کار در پزشکی قانونی دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کمبود نیروی انسانی و متخصص پزشکی قانونی گفت: زمینه جذب پزشکان قانونی متخصص باید در این سازمان فراهم شود و برای تشویق همکارانی که نظریات برتری در این حوزه دارند، تشویق هایی از جمله برگزاری جشنواره در نظر گرفته شود.
در سی و هفتمین همایش فصلی مدیران پزشکی قانونی کشور که به مدت یک روز در شیراز در حال برگزاری است، موضوعاتی چون نحوه مدیرت بحران، کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی، مباحث تخصصی بانک اطلاعات هویت ژنتیک، مسائل مربوط به منابع انسانی و مالی و... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
9873 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.