به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز دوشنبه در آیین زنگ سلامت به مناسبت هفته سلامت در مدرسه دخترانه شهیده انصاری گفت: باتوجه به اهمیت بحث بهداشت و سلامت در جامعه مسئولان باید برگزاری برنامه های آموزشی در مدارس را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امکان خدمات رسانی و ارتقای خدمات در تمامی نقاط کشور یکی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در سفارشات دینی و احادیث اسلامی ایران به دو مبحث سلامت و امنیت بسیار اشاره شده و پشتوانه های قانونی نیز دارد که خوشبختانه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و مجاهدان عرصه امنیت بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت عمومی در داخل مرزها حاکم بوده و در بحث سلامت نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش در حوزه آموزش و پرورش شاهد خدمات رسانی و ارتقای این خدمات در تمامی نقاط کشور بویژه مناطق محروم هستیم.
مشایخی در ادامه به تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در گذشته در حوزه سلامت پیشگیری را مقدم بر درمان می دانستند اما امروزه بر اساس طرح تحول و پیشرفت حاصله، آموزش مقدم بر درمان عنوان شده تا در معرض ابتلاء قرار نگیریم.
فرماندار میانه مراقبت های اولیه بهداشتی را جزو مباحث آموزشی در جامعه خواند و افزود: باید با آموزش های لازم به صورت انفرادی و گروهی از جمله در مدارس به ارتقای سطح سلامت در جامعه بپردازیم زیرا دانش آموزان سفیران سلامت در جامعه بوده و می توانند در ارتقای سطح سلامت جامعه به ایفای نقش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه سلامت تک تک افراد جامعه اهمیت دارد، تندرستی و سلامت جامعه را از دغدغه‌های مهم دولت و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: پایداری و استمرار نعمت سلامت در جامعه مستلزم همکاری فی مابین آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان است تا بر پایه ارائه اطلاعات و آموزش های لازم شاهد ارتقای هر چه بیشتر این شاخصه مهم توسعه در کشور باشیم.
هفته نخست اردیبهشت ماه با عنوان هفته سلامت نام گذاری شده و امسال با شعار ' مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت' برگزار می شود.
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.