راحله جاتن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه حمایتی بیماران روان مزمن ویژه افرادی است که در مراکز شبانه روزی روان مزمن اقامت داشته و به بهبودی نسبی رسیده اند.
جاتن گفت: این خانه در راستای تکریم حقوق معلولان، سالمندان و بیماران روان مزمن در شهرستان البرز افتتاح شد و ظرفیت پذیرش 10 نفر را دارد.
وی افزود: همچنین در ماه جاری یک خانه حمایتی سالمندان با ظرفیت 10 نفر در موسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان قزوین راه اندازی و آماده به کار شد.
این مسئول اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح ها، حمایت از سالمندان و معلولانی است که به بهبودی نسبی رسیده اند اما به دلیل حمایت نکردن خانواده و یا بی سرپرست بودن امکان ترخیص آنها از مراکز شبانه روزی میسر نیست.
جاتن ادامه داد: این خانه ها فضای امنی را برای استقلال و ارتقای سطح توانمندسازی توانخواهان ایجاد می کند و گامی مهم در راستای پیشبرد رسالت سازمان در راستای توانمند سازی توانخواهان تحت پوشش خواهد بود.
وی افزد: با تاسیس این خانه ها که بین مرکز و جامعه قرار می گیرند بیماران روان و سالمندان می توانند در طول روز در اجتماع حضور فعال داشته باشند و شب هنگام در خانه های حمایتی اسکان یابند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.