به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند، ضمن اشاره به اقدامات مقابله ای در برابر اعتیاد اظهار داشت: جهت دستیابی به نتایج بهتر در راستای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر، الزامات ما در کنار حوزه درمان، باید به حوزه پیشگیری نیز سوق داده شود.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نسل جدید متناسب با شرایط خود تربیت شود تا در مواجهه با بحران ها بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.
فرماندار ویژه مرند ضمن اشاره به ضرورت نگاه به اعتیاد بعنوان یک آسیب کلان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عناصر بسیاری در شکل گیری آسیب اعتیاد موثر است نگرش ما نیز باید کلی و از جمیع جهات باشد و تنها از یک زاویه به آن پرداخته نشود.
وی تاکید کرد: جهت کاهش و نابودی اعتیاد در جامعه، باید اراده و عزم کلی در مبارزه با این معضل اجتماعی وجود داشته باشد و در مقابله با معتادین از افراط و تفریط خودداری شود.
گرشاسبی با بیان اینکه رسالت ما، تغییر وضع فضای موجود است، افزود: از لحاظ اقتصادی نیز، هزینه هایی که در راستای مبارزه با اعتیاد صرف می شود، بسیار بالاست و ما میتوانیم با کاهش اعتیاد، این مبالغ را در جهت پیشرفت و توسعه کشور هزینه کنیم.
وی در ادامه اشاعه اعتیاد در کشور را از جمله سیاست های راهبردی غرب بیان کرد و گفت: کشورهای غربی با این کار، مقاومت هایی که بواسطه نیروی انسانی در برابر آنها شکل می گیرد را هدف قرار داده و روی آن کار می کنند.
معاون استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه توسعه علم، تحصیل ثروت و تولید علم با افزایش اعتیاد بدست نمی آید، خاطرنشان کرد: همه مسوولان باید نسبت به وظیفه ای که در جهت مقابله با اعتیاد دارند، اهتمام داشته به ریشه یابی علل رواج آن پرداخته و برای آن راهکار ارائه کنند.
وی تاکید کرد: باید سعی کنیم ساختارها و باورهای سنتی را در روستاها احیا کرده و نسبت به آن بی تفاوت نباشیم.
/3071/9916
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.