نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر مدیری در زمان مسئولیتش به هر دلیل خطایی را انجام داد مدیران بعدی موظفند خطای فرد قبلی را اصلاح کنند نه اینکه به استمرار آن بپردازند.

بهرام پارسایی در گفت‌و گو با ایلنا به انتقاد‌ها و هجمه‌هایی که توسط بعضی افراد به دولت وارد می شود واکنش نشان داد و افزود: اگر کم کاری‌های دولت و مسئولان وقت سبب بروز سیل در شیراز شده بود بی شک انتقادات مطرح شده توسط بعضی افراد به جا و منطقی بود اما نباید فراموش کرد سیل شیراز ناشی از سو مدیریت‌های قبلی است.

 وی افزود: در شرایطی که مسیر رودخانه بالغ بر 100 کیلومتر مکعب در ثانیه کشش آب را داشته به مسیری تبدیل شده که توان 18 متر مکعب توان کشش آب را دارد طبیعی است که چنین اتفاقی ایجاد شود.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: اگرچه بنده در بعضی از مواقع انتقاد هایی به دولت و عملکرد آن دارم  اما با توجه به اینکه در زمان وقوع حادثه  به عنوان نماینده عالی دولت در شیراز و در تیم های امداد رسانی حضور داشتم شاهد بودم دولت در این بخش هیچ کوتاهی نداشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در بروز حادثه سیل شیراز دست‌کاری در مسیر رودخانه و انتقال آب به وضوح قابل مشاهده و هویدا است ادامه داد: طبق اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتند تغییرات به وجود آمده مسیر رودخانه در سال 1380 سبب شده این مسیر گنجایش عبور حجم آب کاهش یابد.

پارسایی ادامه داد: در بازدید میدانی که از پشت دروازه قرآن داشتیم متوجه شدیم عمق دره در گذشته خیلی زیاد بوده است اما به دلیل مواردی مانند بسته شدن مسیر عمق دره به بالا و کاهش حجم  لوله آب از 100 متر مکعب به 18 متر مکعب چنین اتفاقی رخ داده است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مردم به اظهار نظرهای افرادی که از لحاظ قانونی اختیاری برای بررسی ندارند توجه نکنند گفت:  شهروندان برای آگاهی از وضعیت سیل منتظر نتیجه کمیسیون اصل 90، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و تیمی که از طرف دولت برای بررسی به این وضعیت مامور شده‌اند؛ باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: اگرچه ساماندهی و بررسی وضعیت  منازلی که در محله سعدی قرار گرفته در گذشته از وظایف شهرداری بود اما شاهدیم  چنین اتفاقی در عمل رخ نداده و به اذعان یکی از اهالی محله سعدی  منازل آنها در 24 سال گذشته حدود 4 الی 5 بار دچار آب گرفتگی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.