به گزارش عصر جمعه ایرنا، داود محمدی در نشست شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قزوین با معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور که در استانداری برگزار شد، افزود: موافقت اخیر مجلس با واریز 32 هزار میلیارد ریال مربوط به عوارض شهرداری ها و دهیاری ها از محل فروش فرآورده های نفتی موضوع ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور گام ارزشمندی در جهت رفع مشکلات موجود خواهد بود.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کارهای صورت گرفته و خدمات ارایه شده از سوی شوراها و شهرداران با وجود مشکلات موجود، ارزشمند بوده و این مساله باعث شده تا شهرداری ها با فاصله زیاد نسبت به سایر دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریتی موفق عمل کنند.
وی با اشاره به حقوق شهروندی، تاکید کرد: شهرداری ها در این زمینه باید مراقب باشند تا مجموعه خود را فدای درآمد نکنند و تا جایی که امکان دارد نسبت به حفظ و رعایت حقوق شهروندی اقدام کنند.
به گفته این نماینده مجلس، نمایندگان مجلس نیز این آمادگی را دارند تا در خصوص مسایل و مشکلات شهرداری ها از جمله مساله تبدیل وضعیت قرارداد این مجموعه، ارزش افزوده و اصلاح طرح جامع شهری نیز اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه مساله قطارهای درون شهری و حومه ای در دستور کار وزیر جدید راه و شهرسازی قرار گرفته تا جایی که قزوین نیز از جمله شهرهای دارای مصوبه اجرای این طرح بوده و امیدواریم شاهد رخدادهای مهمی در این زمینه باشیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اخذ ردیف بودجه برای پارک یک هزار و 400 هکتاری ملی فدک، خاطرنشان کرد: متاسفانه ردیف بودجه این طرح سال گذشته از دستور کار کمیسیون عمران و بودجه مجلس خارج شد اما با توجه به اینکه این بوستان در مسیر عبور مسافران 11 استان کشور قرار داشته و آنها نیز می توانند از آن بهره مند و منتفع شوند باید سعی کنیم بودجه لازم آن برای سال آینده در دستور کار کمیسیون یاد شده قرار گیرد.
محمدی با اشاره به اینکه 19 شهر استان از 25 شهر موجود با مشکلات مالی دست به گریبان هستند، افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور می تواند با توجه به محدودیت های موجود، شهرداری ها و دهیاری ها را به تناسب نیازهایشان و به لحاظ تجهیزاتی مانند آمبولانس، ماشین آلات سبک و سنگین بهره مند سازد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص مقادیر ناچیزی از قیر رایگان به برخی از شهرداران و دهیاران می تواند تغییرات چشمگیری را در مناطق تحت حوزه مدیریتی خود به وجود آورد، خاطرنشان کرد: مشکل تصفیه خانه شهر صنعتی البرز و رفع برخی مشکلات شهر آبیک نیز باید مورد توجه جدی وزارت کشور قرار گیرد.
در سفر مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزارت کشور به استان قزوین بازدید از چند طرح شهری از جمله سبزه میدان، پل یادگار امام، سافاری پارک، دریاچه هفت دره، دهکده طبیعت، پل طبیعت و دولتخانه صفوی صورت گرفت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.