علی بوستانی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات تامین آب در مناطق روستایی و چالش های خشکسالی و کم آبی موجب شده بود تا موضوع احداث فاضلاب در مناطق روستایی کمرنگ شود اما در سالهای اخیر با عزم جدی در این عرصه مطالعات طرح های احداث فاضلاب روستایی در 5 روستای استان فارس دنبال شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس بیان کرد : طرح احداث فاضلاب در روستای دشتک شهرستان مرودشت از جمله طرح هایی است که مراحل پایانی اجرا را می گذراند و امیدواریم شهریور ماه سال 98 به عنوان نخستین طرح فاضلاب روستایی استان فارس افتتاح شود.
بوستانی اضافه کرد: روستای دشتک از جمله روستاهای هدف گردشگری با جاذبه ها و مواهب طبیعی کم نظیر است و اجرای طرح فاضلاب روستایی در این منطقه قطعا بر قابلیت های توسعه آن خواهد افزود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس اضافه کرد:مطالعات این طرح همچنین در روستاهای دوسیران کازرون ، رحمت آباد شیراز ، حسن آباد و شهرمیان اقلید آغاز شده و با بهره گیری از وام های بانک توسعه اسلامی همه طرح ها اجرایی خواهند شد.
وی با بیان اینکه پایدارترین منبع تامین آب به ویژه در شرایط خشکسالی، توسعه فاضلاب و استفاده از پساب است گفت:در روستای دشتک و روستاهای یاد شده با استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب پساب های فاضلاب به چرخه استفاده کشاورزی باز می گردد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست کشوری در پیگیری و اجرای طرح های فاضلاب روستایی دارد، ظرفیت استفاده از طرح فاضلاب در روستای دشتک را حدود 450 مشترک در گام نخست اعلام کرد و گفت : با بهره گیری از وام بانک توسعه اسلامی طرح احداث فاضلاب در روستاهای شهید آباد خرم بید ، کافتر اقلید و لایزنگان شهرستان داراب نیز مطالعه و اجرا خواهد شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.