مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس معتقد است که نباید بارش‌های سال زراعی‌جاری را مبنا و شاخص برای قضاوت آب استان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا علی بوستانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت تمام شده متر مکعب آب شرب به طور میانگین را هزار و ٤٦٨ تومان است، افزود: قیمت فروش به ازای هر مترمکعب ٣٢٠ تومان است که دولت یک‌هزار و ١٠٠ تومان از کل قیمت تمام شده را به ازای هر مترمکعب یارانه اختصاص می‌دهد. 

بوستانی ادامه داد: هم‌اینک یک میلیون و ٤٥٠ هزار روستایی مستقیم و غیرمستقیم از خدمات این شرکت بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه میزان بهره‌مندی روستاییان فارس از خدمات این شرکت از میانگین کشوری بالاتر است اما در پیک بحران (فصل تابستان) به بیش از ٦٨٠ روستا از طریق تانکر آبرسانی می‌شود . 

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس گفت: قیمت تمام شده به ازای هر مترمکعب آب حدود پنج برابر قیمت عرضه آن به مشترکان در روستاهای فارس است.

بوستانی با بیان اینکه در حال حاضر ٤٢٥ هزار انشعاب با بیش از ٢٠ هزار کیلومتر خط انشعاب و توزیع آب در حال استفاده و بهره‌برداری روستایی قرار دارد افزود: عمیق‌ترین چاه آبرسانی کشور باعمق  ٥٢٠ متر در جهرم قراردارد، این مهم را ناشی از کاهش سطح سفره‌های آب شرب در شرایط خشکسالی دانست . 

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس تصریح کرد: در دهه فجر امسال ٦١ روستا با بیش از ١٠ هزار و ١٠٠ خانوار و اعتبار ٢٥٦ میلیارد ریال از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند . 

به گفته وی قبل از انقلاب تنها ٥١٤ روستا از نعمت آب شرب برخوردار بودند این در حالیست که پس از انقلاب به دو هزار و ٧١٠ روستا افزایش یافت . 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس ادامه داد: حدود ٨٦ دستگاه آب شیرین کن در مقیاس‌های متفاوت در روستاهایی که آب شیرین ندارند، مستقر شده است . 

بوستانی به آغاز فاز دوم طرح جامع هوشمند آب شرب روستاهای فارس،اشاره کرد و افزود: طرح جامع به عنوان یک سند و مرجعی بیست ساله محسوب می‌شود . 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس افزود: اگرچه نسبت به میانگین بارندگی‌های کشور عقب هستیم اما در عین حال نیاز به مدیریت صحیح منابع آبی داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.