علیرضا صحراییان، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به افت ناگهانی قیمت لیموشیرین جهرم و سهم 53 درصدی این شهرستان از تولید مرکبات استان فارس، ضروری است که مردم کشورمان از محصول لیمو شیرین و پرتقال جهرم در سبد میوه شب عید خود بهره مند شوند.
وی، با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی جهرم با قیمت بسیار اندک، اظهار داشت: این محصولات، سرمایه و معرف این شهرستان به شمار می آیند از این رو برای ارزآوری و توسعه اقتصادی این منطقه از طریق صادرات آنها در سطح ملی و بین‌المللی باید تلاش بیشتری انجام شود.
صحراییان، همچنین خواستار چاره اندیشی برای بازاریابی محصولات جهرم در عرصه های ملی و بین المللی شد و گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزای جشنواره لیمو در این شهرستان، زمینه‌سازی همکاری و همدلی بیشتر مردم و مسئولان برای ایجاد راهکارهای مناسب با هدف فروش و عرضه مناسب این محصول بود.
فرمانداری ویژه شهرستان جهرم اظهار داشت :لازم است ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده جهرم در برخورداری از انواع مرکبات، خرما و محصولات کشاورزی مرغوب را به سایر نقاط کشور و دنیا معرفی کنیم و برای داشته‌های خودمان ارزش بیشتری قائل شویم.
قیمت هر کیلو لیموشیرین جهرم به صورت عمده هم‌ اکنون کمتر از 6هزار ریال خریداری می‌شود و همین امر موجب ضرر و زیان باغداران این شهرستان شده است.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.