هوشنگ عشایری، شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: همچنین یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی کشور اختصاص یافت که استان فارس و از جمله شهرستان جهرم از این اعتبار بهره‌مند شده است.
وی در مورد سهم فارس از این اعتبار رقمی اعلام نکرد.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، بین 400 میلیون ریال تا یک میلیارد و 100میلیون ریال تسهیلات با بهره 9 تا 18درصد برای باز آفرینی بافت‌های تاریخی، بافت‌های ناکارآمد یا فرسوده یا سکونتگاه‌های غیررسمی در سراسر کشور در اختیار مردم و سازندگان حرفه ای در محلات هدف بازآفرینی قرار خواهد گرفت.
عشایری در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به بازدید اخیرش از طرح‌های بازآفرینی شهری در جهرم بیان داشت: طرح بازسازی و مرمت بازار سرپوشیده جهرم، ساماندهی وضعیت غار سنگ شکنان و محله اطراف آن، ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی مجاور مصلای جمعه در محله علی پهلوان با کمک خیران و همچنین ساخت 2سالن ورزشی، از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری در جهرم است که با پیشرفت مناسبی در حال اجراست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم به ایرنا گفت: یکی از وظایف ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، آماده‌سازی و ارایه خدمات رفاهی در محلات آسیب‌پذیر و بافت‌های قدیمی شهرها برای زندگی بهتر مردم است.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: کمیسیون عمران مجلس در قانون بودجه، دولت را مکلف کرده است که سالانه 270محله و بافت ارزشمند تاریخی که جزو میراث فرهنگی کشور هستند در مدت 10 سال، مرمت، بازسازی و احیا کند که این طرح در سراسر کشور در حال اجراست.
وی ادامه داد: امیدواریم اجرای طرح های بازآفرینی شهری در بافت‌های تاریخی، آرامش خاطر و آسایش بیشتری برای مردم در پی داشته باشد.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.