به گزارش ایرنا نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به مشکلات پیش‌روی دولت، با بیان این‌که به‌دنبال تسویه حساب و مقصر یابی در این حوزه نیستیم؛ گفت: ظرفیت‌های کشور بسیار زیاد است و در شرایطی که تحریم‌ها و جنگ داشتیم سربلند بیرون آمدیم و خوشبختانه امروز در مسیر توسعه و پیشرفت انقلاب و کشور قرار گرفته‌ایم.
محمدرضا تابش با تقدیر از حمایت‌های تمام مسئولان در انجام این پروژه بزرگ گفت: در قانون شرکت گاز کشور، سرانه هر فرد 15 میلیون ریال سرمایه‌گذاری است؛ اما به‌واسطه محرومیت منطقه و حق آنان برای بهره‌مندی از گاز طبیعی، یک پروژه ۵ میلیارد ریالی توسط شرکت گاز در این ۵ روستا اجرا شده است.
وی با بیان این‌که گازرسانی به این منطقه تحول بزرگی در حوزه اشتغال به‌وجود خواهد آورد افزود: حل مشکل اشتغال جوانان منطقه مسئله‌ای مهم است؛ اما در اردکان ما به‌دنبال ارتقای شغلی جوانان بومی هستیم درحالی‌که در بسیاری از مناطق کشور، هنوز مسئله اشتغال حل نشده است.
تابش با تأکید بر این‌که با تعامل و صبر می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد؛ یادآور شد: سیاست بومی‌گزینی در صنایع و به مسئله آلودگی زیست‌محیطی اردکان نیز با پی‌گیری‌ مسئولان در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت گاز استان یزد نیز افزود : در استان یزد تمام شهرها از نعمت گاز برخوردار شده اند و جمعیت شهری تحت پوشش انتقال گاز به صد درصد رسیده است .
منوچهر فلاح اضافه کرد: بهره برداری از طرح گاز رسانی به این پنج روستا با صرف اعتبار 50 میلیارد ریال که شامل اجرای 14 کیلومتر خط تغذیه و اجرای 41 کیلومتر شبکه توزیع می باشد .
فلاح اظهار داشت : از 542 روستای واجدشرایط این استان هم خوشبختانه 362 روستا گاز دار شده و 59 روستا با مناقصه و پیمانکار مشغول بکار می باشد و در سال 97 بقیه روستاها را تعیین تکلیف می کنیم .
مدیر عامل شرکت گاز استان بیان داشت : در استان یزد در مجموعه 96 درصد جمعیت استان از این نعمت گاز برخوردار شدند که در بخش مصرف ما مقام سوم و در بخش مصرف کشاورزی رتبه ششم و بحث صنعت در مجموعه دهمین مصرف کننده گاز کشور هستیم و حدود 50 درصد این گاز غریب به سه میلیارد مکعب در سال در بخش صنعت مصرف می شود .
فلاح افزود : دو خبر خوب هم برای شهرستان اردکان داریم که دو طرح دیگر در حال اجراست یکی اجرای ایستگاه تقلید فشار CGS و 100 هزار مکعب برای مجتمع فولاد و محور صنعتی اردکان که این طرح قریب 8 هزار میلیارد تومان هزینه دارد و خبر دوم گاز رسانی به بخش خرانق می باشد .
فلاح، گازرسانی به بخش خرانق را طرح دیگر شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: این عملیات با ۶۰ کیلومتر خط لوله فلزی و ۳۰ کیلومتر خط توزیع و ۲ ایستگاه تحت فشار در سال ۹۷ آغاز خواهد شد.
مراسم جشن پایان گازرسانی به روستاهای بخش عقدا با حضور استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار اردکان و دیگر مسئولان برگزار شد و روستاهای فخرآباد، خواستکوه، زرجوع، بلیل و دوگان و پازر از نعمت گاز سراسری بهره مند شدند.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.