به گزارش خبرنگارایرنا، عبدالله رضیان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری گفت که در شرایط فعلی با وجود فعالیت های خوبی که دولت برای ساماندهی پسماند در این استان انجام داده، ولی به نتیجه نرسیدن طرح ها باعث شده تا این معضل همچنان در صدر مشکلات مازندران قرار داشته باشد.
وی افزود : امروز مشکل پسماند در مازندران تبدیل به معضل ملی شد به گونه ای که در سطح استانی و ملی فشارها برای ساماندهی پسماند در این استان بر دوش مسوولان استانی سنگینی می کند.
** اعتبار 10 هزار میلیارد ریالی ساماندهی پسماند
نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس دهم گفت که مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماند به خصوص در استان های شمالی بودجه مصوب کرد.
رضیان اظهارداشت : با وجود ناچیز بودن این اعتبار برای ساماندهی پسماند، ولی مسوولان استانی باید با اجرای طرح های مرتبط از این بودجه استفاده کنند.
روزانه افزون بر 3 هزار تن زباله در مازندران تولید می شود که هم اکنون 2 طرح زباله سوز در شهرهای نوشهر و ساری در دست اجراست که با بهره برداری از این 2 واحد حدود یک سوم زباله استانی فراوری می شود.
* عقب ماندگی روستاها از جاده سازی
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به تصویب اعتبار 3 هزار و 500 میلیارد ریالی برای اشتغال روستایی، فرسودگی راههای روستایی و عقب ماندگی زیرساخت راهها در این مناطق را مهمترین مشکل برای اجرای طرح اشتغالزا دانست.
رضیان گفت که وزارت راه و شهرسازی باید با توجه به ظرفیت های روستاهای مازندران در ایجاد اشتغال به خصوص گردشگری نسبت به مرمت این زیرساخت ها اقدام کند.
** بی توجهی توسعه زیرساخت گردشگری
این نماینده مردم مازندران در مجلس دهم از بی توجهی به زیرساخت گردشگری به خصوص در ساحل خزر به عنوان یکی از محورهای توسعه و اشتغال استانی نیز انتقاد کرد و دلیل این بی توجهی را ناشی از استقرار ویلاهای دولتی در سواحل دانست.
رضیان گفت که باید از ویلاهای دولتی در ساحل برای بهره گیری از توسعه گردشگری و بهره برداری مردمی استفاده شود تا بخشی از کمبود زیرساخت ها در سواحل جبران شود.
وی از نبود متولی برای ساماندهی ساحل خزر نیز انتقاد کرد و خواهان اجرایی شدن قانون تشکیل سازمان عمران سواحل مصوب دهه 80 مجلس شورای اسلامی شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پینشهاد کرد در صورت ناکارآمدی سازمان عمران سواحل، دولت لایحه جدیدی را برای ساماندهی سواحل به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.
مازندران 337 کیلومتر از ساحل یک هزار کیلومتری ساحل خزر را در اختیار دارد.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.