به گزارش ایرنا، دکتر روح‌الله شهنازی دوشنبه 19 آذرماه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام فعالیت‌های اصلی کشور در تهران متمرکز شده است از همین رو شاهد هستیم که مسیر مهاجرتی به سمت تهران است درحالی که در جهان انواع پایتخت‌ها شناخته شده که در هر کشور به‌ صورت جداگانه در میان شهر‌های مختلف تقسیم شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز عنوان کرد: همین نگاه متمرکز نیز در فارس با محوریت شیراز دیده می‌شود و سبب شده روند حرکتی از شهرستان‌ها به سمت شیراز باشد.
شهنازی ابراز داشت:اگر استاندار آینده فارس فکری برای حل این معضل نکند در 20 سال آینده 80 درصد جمعیت استان در شیراز مستقر خواهند شد و از تخلیه روستاها به سمت تخلیه شهرهای کوچک و کم جمعیت شدن شهرهای متوسط خواهیم رفت؛ از همین رو سیاست استاندار باید ایجاد تعادل در توسعه منطقه باشد.

** مطالبه عمومی راهکار اجرایی شدن استراتژی توسعه اقتصادی است
استاد اقتصاد دانشگاه شیراز گفت: اگر بخواهیم استراتژی توسعه اقتصادی داشته باشیم باید بر مردم سرمایه‌گذاری کنیم و آگاهی آنان را افزایش دهیم تا آن‌ها به صورت عمومی از مسئولان درخواست کنند.
شهنازی با بیان اینکه اجرای استراتژی اقتصادی بدون عبور از مسیر رسانه دست نیافتنی است، اضافه کرد: اگر اراده و خواستی عمومی برای پیگیری و تاکید بر ظرفیت‌های توسعه‌ای وجود نداشته باشد هیچ سند توسعه‌ای به سرانجام نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه انتخاب مدیران براساس ویژگی‌های مختلف و توانمندی‌ها بااهمیت است گفت: در نهایت آنچه باعث پیشرفت می‌شود و اثرگذار است نظارت بیرونی و شفافیت اطلاعات است؛ برهمین اساس یک تیم رسانه‌ای قوی باید این موارد را کنترل و بر آن نظارت کند.
استاد اقتصاد دانشگاه شیراز افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و برخوداری از مشاوران آگاه در حوزه رسانه باعث می‌شود هر جا مدیر از مسیر خارج شد و سیاست‌های نادرستی اتخاذ کرد به مسیر بازگردد؛ درغیر این صورت مدیر ممکن است کنترل بر اوضاع و انگیزه فعالیت را از دست دهد.
اسماعیل تبادار استاندار سابق فارس در زمره 14 استاندار بازنشسته استان های کشور بود که در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی، 26 آبان‌ ماه 97 از این سمت کناره ‌گیری کرد و یدالله رحمانی معاون وی با حکم وزیر کشور سرپرست استانداری فارس شد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.