به گزارش خبرنگارایرنا، این سوارکاران بر این باورند که تبلیغات برخی از رسانه های خارجی مبنی برناامنی در ایران، دروغی بیش نیست و از نزدیک شاهد رفتار خوب مردمان ایران بودیم و به راحتی در خیابان های شیراز به گشت زنی پرداختیم.
این سوارکاران، محل برگزاری رقابت ها، اسب ها، طراحی پیست و محل اقامت خودرا خوب توصیف و اظهار علاقه کردند که سومین دوره این رقابت ها در سال 2019 باز هم در شیراز برگزار شود.
افزون بر شهر شیراز چهار کلان شهر دیگر ایران داوطلب میزبانی این رقابت ها بودند که در نهایت با تایید ناظران خارجی میزبانی به شیرازی ها رسید.
در این رقابت ها که از اول تا چهارم آذر 97 با حضور بیش از 50 سوارکار از 18 کشور برگزار شد، در پایان جام قهرمانی به ایران رسید و کشورهای لهستان و فنلاند به ترتیب دوم و سوم شدند.
دراین رقابت ها سوارکاران 18 کشور جهان در رشته های کمانگیری روی اسب، شمشیر، نیزه و کاباک با هم به رقابت پرداختند.
کشورهای ایران، لهستان، فنلاند، مجارستان، آفریقای جنوبی، بلغارستان، ترکیه، جمهوری ایرلند، آلمان، قزاقستان، مالزی، فرانسه، روسیه، رومانی، کانادا، انگلستان، سوریه و هلند دراین رقابت ها شرکت داشتند.
نخستین دوره این رقابت ها سال 96 با شرکت سوارکارانی از کشورهای مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران در شهرستان یزد برگزار شده بود.
مارتین آرو فرانسوا اوپوکس اهل کشور فرانسه و دارنده نشان نقره این مسابقات به خبرنگارایرنا گفت: از سال 2014 سوارکاری را شروع کردم و خوشحالم که رقابت های شیراز بسیار جذاب و تنگاتنگ بود.
وی اضافه کرد: سطح این رقابت ها بسیار خوب بود و چندین قهرمان حرفه ای از سایر کشورها شرکت داشتند و همین امر موجب شد کیفیت فنی بازی ها بالا برود و اسب هایی هم که استفاده کردیم خوب و از سرعت بالایی برخوردار بودند.
ماترین ادامه داد: برای نخستین باراست که از ایران دیدن می کنم بر خلاف تبلیغ برخی رسانه ها، به راحتی در ایران و شهر شیراز حضور یافتم و هیچ مشکلی هم از بابت ناامنی احساس نکردم و دوست دارم سومین دوره این رقابت ها هم در شیراز برگزار شود چرا که این شهر جذابیت های زیادی دارد.
محمد اکمل محمد داهلان، سوارکار اهل کشور مالزی هم گفت: برای نخستین بار است که به ایران می آیم، و بسیار خرسندم که خلاف تبلیغ رسانه ها در کشوری اقامت کردم که امنیت آن بسیار خوب بود و راحت اقامت داشتیم.
وی اظهارداشت: ایران و شهرشیراز مردمان خوب و مهمان نوازی دارد و با جذابیت های گردشگردی می تواند میزبان بسیاری از رشته های ورزشی باشد.
محمد اکمل ادامه داد: امکانات و محل برگزاری مسابقات و به ویژه اسب هایی که استفاده کردیم بسیار خوب بود و با اینکه با اسب ها آشنایی نداشتم اما خوب تربیت شده بودند و به راحتی در کنترلم قرار گرفتند.
این سوارکار مالزیایی و دارنده مدال برنز این مسابقات اظهارداشت: دوست دارم سومین دوره این رقابت ها در سال 2019 باز هم در ایران و شهر شیراز برگزارشود.
سوارکاراهل کشور انگلستان هم با بیان اینکه فکر نمی کردم که در ایران به راحتی مسابقه دهیم، افزود: ذهنم را برخی از رسانه های خارجی خراب کرده بودند اما خوشحالم که همه چیز بر خلاف نظرآنها بود و راحت بودیم.
اوسین تریستان کرتیس بیکر ادامه داد: 32 سال سن دارم و برای نخستین باراست که از ایران دیدن می کنم و حتما به هموطنانم خواهم گفت که جای آنها بسیار خالی بود چرا که از همه نظر، چه برگزاری مسابقه و چه گردشگری لذت بردم.
وی اضافه کرد: اگرچه در این رقابت ها مدالی کسب نکردم اما تجربه خوبی بود و توانستم با اسب هایی که آشنا نبودم به راحتی سوارکاری کنم که این امر برای ورزشکاران این رشته بسیار مهم است.
این سوارکار انگلیسی اظهار داشت: مهربانی مردم ایران را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد و دوست دارم دوباره تمام شهرهای ایران را از نزدیک ببینم و خوشخال می شوم از اینکه دوباره شیراز میزبان سومین دوره این رقابت ها شود.
دمیتار پروکانف بلغارستانی هم ضمن اعلام رضایت از میزبانی این رقابت ها در شیراز افزود: 48 سال سن دارم و برای دومین باراست که به ایران سفر می کنم و همین امر نشان دهنده این است که همه چیزدراین کشور وجود دارد که دوباره ایران را انتخاب کردم.
وی گفت: محل برگزاری مسابقات و انتخاب اسب ها برای این رقابت های سخت بسیار خوب بود و به راحتی سوارکاری کردم و توانستم مدال نقره را کسب کنم.
پروکانف ادامه داد: مهمان نوازی ایرانی ها و امنیت حاکم برایران را به هم هموطنانم خواهم گفت و برای آنها از فرهنگ باستانی ایران و سنت های غنی که دارد تعریف خواهم کرد و از این همه مهمان نوازی سپاسگزارم.
ماتها اوکاهای فرانسوی که 17 سال سن دارد هم گفت: حدود چهارسال است که سوارکاری می کنم و این رقابت ها برایم جذابیت خاصی داشت اگرچه مقامی کسب نکردم اما تجربه خوبی آموختم.
وی افزود: امکانات خوبی برای این رقابت ها تدارک دیده بودند و از اسب هایی استفاده کردیم که به راحتی کنترل می شدند و همین امر کارما را راحت کرده بود.
اوکاهای ادامه داد: انچه که برایم اهمیت داشت امنیت مسابقات و گردشگری بود که خیلی خوش گذشت.
خانم آنا سوکولسکا اهل کشور لهستان و دارنده یک نشان طلا، 2 نقره و یک برنز این رقابت ها هم به ایرنا گفت: ایران بهترین کشور برای زندگی است و مردمان خونگرم و مهمان نواز این کشور مرا جلب کرد.
وی گفت: نام اسبم در این رقابت ها 'سفید ' بود و جالب اینکه انگار سال ها بود که با این اسب کار می کردم و به نظرم انتخاب این اسب ها در این رقابت های مهم کاملا حرفه ای بود و چهار مدالم را مدیون اسب خوبم می دانم که دلم برایش تنگ می شود.
سوکولسکا افزود: اولین بار است که به ایران می آیم و جذابیت های گردشگری و رفتار خوب مردمان این کشور مرا قانع کرد که باز هم از ایران دیدن کنم.
این سوار کار لهستانی ادامه داد: دوست دارم سومین دوره این رقابت ها در سال 2019 دو باره در ایران و شهر شیراز برگزار شود و اگراین امرمحقق شود با کمال میل به ایران سفر خواهم کرد.
سوکولسکا افزود: این همه مهربانی را به گوش هموطنانم خواهم رساند و از اینکه به راحتی اقامت کردیم برای آنها شرح خواهم داد.
7368/ 1876
مصاحبه کننده: حمید رضا خلیقی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.