نتایج روز سوم کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸/

تاریخ سازی دختر تالوکار ایران و چهارمین طلای کاروان + تصاویر

روز سوم بازی های آسیایی برای ایران با صعود مهسا جاور به فینال قایقرانی رویینگ آغاز شد

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛ روز سوم بازی های آسیایی آغاز شد و ورزشکاران ایران به مصاف رقبای خود رفتند.

والیبال ساحلی

در ادامه رقابت های والیبال ساحلی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی تیم ملی ایران ب (وکیلی - سالمی) موفق شد در دومین دیدارش برابر مالدیو (اسماعیل - وحید) با نتیجه قتطع دو بر صفر به پیروزی برسد. ساحلی بازان ایران ست های بازی را با امتیاز های ۲۱ بر ۱۱ و ۲۱ بر ۱۷ به سودشان تمام کردند تا دومین بردشان در بازی های آسیایی را دشت کنند. تیم ملی ساحلی ب ایران فردا(چهارشنبه) در آخرین دیدارش از ساعت ۱۱:۳۰ به مصاف قطر ب می رود. همچنین تیم‌ملی ساحلی الف ایران فردا در دومین بازی‌اش از ساعت ۱۲:۲۰ رو در روی ژاپن قرار می گیرد.

 

بازی های آسیایی - والیبال ساحلی

بازی های آسیایی - والیبال ساحلی

بازی های آسیایی - والیبال ساحلی

بازی های آسیایی - والیبال ساحلی

 

ووشو (تالو)

در سومین روز رقابت‌های ووشوی بازی‌های آسیایی "زهرا کیانی" به عنوان آخرین نماینده ایران در بخش تالو به مصاف رقبای خود رفت که توانست نخسین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی در این رشته را کسب کند. کیانی روز یکشنبه که در فرم "جین شو" با امتیاز ۹.۷۰ در رتبه دوم ایستاده بود، امروز در فرم "چیانگ شو" به اجرای فرم پرداخت و به امتیاز ۹.۷۱ رسید. کیانی در مجموع دو فرم "جین شو و چیانگ شو" با امتیاز ۱۹.۴۱ در رده دوم قرار گرفت و مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد. نماینده چین در مجموع با امتیاز ۱۹.۴۹ به مدال طلا رسید و تالوکار ویتنام با ۱۹.۴۰ بر سکوی سومی ایستاد، کیانی با این مدال نقره به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال می‌شود.

 

زهرا کیانی - ووشو

زهرا کیانی - ووشو

اسلالوم

مسابقات اسلالوم در بازی‌های آسیایی از امروز آغاز شد. در بخش مردان، محمدمهدی کنارنگ به آب زد که در رده سیزدهم قرار گرفت. در بخش بانوان رکسانا رازقیان در رده هفتم قرار گرفت. هر دو ملی‌پوش کشورمان به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند که این مرحله صبح فردا برگزار می‌شود. در مرحله نیمه‌نهایی مردان 13 ورزشکار و در بخش بانوان 10 قایقران حضور دارند. کنارنگ به عنوان یکی از جوان‌ترین ورزشکاران با 16 سال سن در این بازی‌ها حضور دارد.

شقایق سیدیوسفی به رقابت با حریفان پرداخت. این بانوی قایقران کشورمان در این ماده از بین 11 ورزشکار با رکورد ۱۷۹.۳۷ ثانیه دهم شد و به نیمه‌نهایی راه یافت. در بخش مردان و در کایاک، امیرمحمد فتاح‌پور  با رکورد 91.26 ثانیه هفتم و راهی نیمه‌نهایی شد.

تیروکمان

در نخستین روز از رقابت‌های تیروکمان بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که از امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد در بخش ریکرو زنان و مردان آغاز شده است، در پایان مرحله مقدماتی ریکرو زنان که با حضور ۶۶ کماندار برگزار شد، زهرا نعمتی تنها نماینده ریکرو بانوان در این بازیها از ساعت ۷:۳۰ به مصاف حریفان خود رفت و در جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی با کسب ۶۲۲ امتیاز در جایگاه سی و یکم قرار گرفت.

 

تیروکمان - زهرا نعمتی

تیروکمان - زهرا نعمتی

تیروکمان - زهرا نعمتی

تیروکمان - زهرا نعمتی

شنا

روز سوم مسابقات شنا بازی‌های آسیایی  جاکارتا صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور دو نماینده ایران در ماده ۵۰ متر آزاد پیگیری ‌شد. رقابت‌های شنا این دوره از   بازی‌های با حضور ۳۸ تیم پیگیری می شود. سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو دو شناگر جوان تیم‌ ‌ملی ایران هستند که در ماده ۵۰ متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. قره‌حسنلو که در اسفند ۱۳۹۶ موفق شده بود رکورد این ماده را بعد از ۹ سال جابجا کند در این مسابقات زمان ۲۳:۱۱ را ثبت کرد ور در مجموع در رده نوزدهم قرار گرفت. سینا غلامپور نیز با زمان ۲۳:۵۴ در رتبه ۲۳ دور مقدماتی قرار گرفت. در این ماده ۵۱ شناگر به رقابت با یکدیگر پرداختند که تنها هشت نفر از آنان جواز حضور در فینال را کسب کردند. بهترین شناگر دور مقدماتی ۵۰ متر هکسین از چین با زمان ۲۲:۲۱ بود.

 

بازی های آسیایی- شنا

بازی های آسیایی- شنا

بازی های آسیایی- شنا

دوچرخه سواری

در سومین روز بازی های آسیایی ۲۰۱۸، رقابت ماده کراس کانتری دوچرخه سواری کوهستان برگزار شد که در پایان رقابت بخش بانوان، ایران موفق به کسب مدال نشد. در کراس کانتری بانوان فرانک پرتوآذر  با وجوداینکه از شانس های کسب مدال بود اما در پایان در رده  چهارم قرار گرفت.او با نفر اول 7 دقیقه و 43 ثانیه اختلاف داشت.  زنجیر دوچرخه پرتوآذر  در دور اول پاره شد و همین موضوع باعث شد پنج دقیقه در دور اول از بقیه رکابزنان عقب بماند.  یائو بیانوا از چین با زمان ۱ساعت و ۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه اول شد. لی هونگ فنگ از چین با اختلاف زمانی ۲ دقیقه و ۳۷ ثانیه نسبت به نفر اول مدال نقره گرفت و مدال برنز هم به ناتالی پانیاوان از تایلند با اختلاف زمانی ۴ دقیقه و ۹ ثانیه نسبت به نفر اول رسید.

*مسابقات کراس کانتری بازی های آسیایی در بخش مردان در حالی امروز برگزار شد که ایران در این ماده دو نماینده داشت.فراز شکری و محمد پورشریفی رکابزنان کشورمان در این رقابت در پایان در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.شکری با 2 دقیقه و 56 ثانیه نسبت به نفر اول در جایگاه چهارم ایستاد و پورشریفی نیز با 5 دقیقه و 50 ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، پنجم شد.ماهائو از چین با رکورد 1.34.58 ساعت در رده نخست ایستاد و طلا گرفت. دیگر نماینده چین دوم شد و رکابزن قزاق نیز در جایگاه سوم ایستاد.

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

بازی های آسیایی - دوچرخه سواری

 

قایقرانی

*رقابت‌های مرحله شانس مجدد رویینگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا، صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شده که در بخش تک نفره سنگین وزن مردان، مجتبی شجاعی، نماینده ایران به آب زد و در این مرحله پس از قایقرانان کره جنوبی و قزاقستان سوم شد و از رسیدن به فینال بازماند. شجاعی در این مرحله کارش را با ثبت زمان 8:02.94 به پایان برد و باید در فینال B و برای کسب رده هفتم تا دوازدهم تلاش کند.

*در دومین مسابقه مهسا جاور در تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان به آب زد و توانست در مرحله شانس مجدد به عنوان قایق دوم به کار خود پایان بدهد و راهی فینال بازی‌های آسیایی شود. جاور مسابقه خود را با ثبت زمان 8:40.63 تمام کرد و بعد از قایقران قزاقستان به فینال رسید.

* در ادامه‌ رقابت‌های شانس مجدد رویینگ در بازی‌های آسیایی محسن شادی و عاقل حبیبیان در بخش دو نفره به آب زدند و در مرحله شانس مجدد با ثبت زمان 7:12.40 به کار خود پایان دادند و در نهایت سوم شدند. با این نتیجه‌ قایق دو نفره ایران از رسیدن به فینال بازی‌های آسیایی باز ماند تا  محسن شادی دارنده دو مدال طلای بازی‌های آسیایی تا این جا دستش از رسیدن به مدال کوتاه بماند. در این مسابقه قایق‌های چین و ازبکستان به فینال بازی‌های آسیایی صعود کردند و قایق ایران باید در فینال B و برای کسب رده هفتم تا دوازدهم تلاش کند.محسن شادی رقابت در بخش تک نفره را پیش رو دارد و در آن جا از مدعیان کسب مدال است.

 

 

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

بازی های آسیایی - قایقرانی

تیراندازی

*در جریان برگزاری رقابت‌های  تیراندازی بازی‌های آسیایی  اندونزی ۴۰ تیرانداز در ماده تپانچه بادی در خط آتش ایستادند که ابراهیم برخورداری از  ایران با امتیاز ۵۶۹ در رده ۲۵ و جعفر فروغی با امتیاز ۵۷۲ در رده ۲۱ ایستادند و به فینال راه نیافتند.

* پوریا نوروزیان که سابقه حضور در المپیک ریو را در این ماده دارد، امروز به رقابت با حریفان آسیایی خود پرداخت. این تیرانداز کشورمان در تفنگ سه وضعیت با 1155 امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

*مهیار صداقت دیگر ملی‌پوش کشورمان بود که در این ماده به رقابت پرداخت. وی با 1164 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و به فینال راه یافت.

*مرحله مقدماتی مسابقات میکس تراپ بازی‌های آسیایی برگزار شد که تیم ایران متشکل از محمدحسین پرورش‌نیا و سپیده سیرانی با امتیاز ۱۲۸ در رده ۱۰ ایستادند و از راه‌یابی به فینال بازماندند. 5 تیم نخست مرحله مقدماتی راهی فینال شدند.

 

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

بازی های آسیایی - تیراندازی

سوارکاری

*در این رقابت‌ها سهیلا سهلی‌لیتا سوارکار ایران هفتمین نفری بود که حرکت خود را با اسب ایر.اف.کا آغاز کرد.سهی‌لیتا در این رقابت با امتیاز 67.26 به کار خود خاتمه داد و حالا برای قرار گرفتن در جمع 15 ورزشکار برتر و رسیدن به فینال، باید منتظر نتایج سایر نفرات بماند.مسابقات نهایی فردا برگزار خواهد شد.

کبدی

تیم‌ ‌ملی کبدی زنان ایران در سومین دیدار از  مرحله گروهی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف چین تایپه رفت که با نتیجه‌ ۱۸ بر ۲۲ شکست خورد. دختران کبدی ایران در مرحله گروهی با چین تایپه، بنگلادش و کره هم گروه بودند که مقابل کره و بنگلادش به برتری رسیدند اما  مقابل چین تایپه شکست خوردند.

چینی ها که شاید خودشان هم باور نمی‌کردند برابر ایران به برتری برسند در پایان مسابقه به جشن و شادی در زمین مشغول شدند.

تیم بانوان ایران در مرحله بعد باید با تیم قدرتمند هندوستان قدرت بلامنازع کبدی در دنیا بازی کند و کارش برای فینالیست شدن سخت شد.

تکواندو

از  صبح امروز (سه شنبه) 30 مرداد 1397 سومین روز مسابقات تکواندوی بازی‌های آسیایی  2018 آغاز شد که هوگوپوشان تیم بانوان ایران در دو وزن به روی شیاپچانگ رفتند و در همان مبارزه نخست شکست خورده و از  دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ابتدا پریسا جوادی تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم تیم‌ ‌ملی در گام نخست به مصاف "مارژان تولپبرگنوا" از  قزاقستان رفت که با حساب 10 بر 15 نتیجه را واگذار کرده و از  گردونه مسابقات کنار رفت.

سپس زهرا پور اسماعیل تکواندوکار وزن 67+ کیلوگرم تیم بانوان نیز در نخستین گام "اسوتلوا اوسیپوا" از قزاقستان را در پیش داشت که با شکست سه بر شش  مقابل این حریف، وداع زود هنگامی با بازی‌های آسیایی جاکارتا داشت.

در ادامه‌ رقابت‌ها سعید رجبی هوگوپوش سنگین وزن تیم مردان به مصاف رقیبی از  کره جنوبی رفت که توانست با شکست این رقیب راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

تکواندوکار 80+ کیلوگرم ایران در نخستین گام "سئونگ هوآنلی" از کره را پیش رو داشت که در سه راند معمول مسابقه به تساوی سه بر سه با این حریف رسید اما  در راند طلایی با کسب 3 امتیاز توانست حریف کره ای را در مجموع 6 بر 3 شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

 

 

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

بازی های آسیایی - تکواندو بانوان

 

دیدگاه تان را بنویسید