رئیس بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) شیراز، چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: در بسیاری از بیماران، سی تی آنژیوگرافی جایگزین مناسبی برای آنژیوگرافی است، این آزمایش پزشکی غیرتهاجمی افزون بر امکان مشاهده عروق کرونری قلب، اطلاعات تشخیصی بسیار مفیدی را در مورد وضعیت بیمارانی که در معرض خطر بالای بروز بیماری سرخرگ‌های کرونری هستند، در اختیار پزشک قرار می دهد.
سی تی آنژیوگرافی، روشی دقیق برای بررسی وضعیت رگ‌های اصلی خون رسان (کرونر) قلب است. در این روش گرفتگی رگ های قلب بدون انجام عمل تهاجمی قابل مشاهده است و عملکرد خونرسانی سرخرگ ها به قلب را در قالب تصاویر سه بعدی به نمایش می گذارد.
پیمان ایزدپناه، افزود: واحد تصویربرداری پزشکی بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) در مساحتی حدود 700 متر مربع، با همکاری بخش خصوصی و اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.
او گفت: دستگاه سی تی آنژیوگرافی این بیمارستان از نوع 128 اسلایس (بُرش) و با پهنای تصویربرداری چهار سانتی متر قادر است تا 6عکس در ثانیه و با دقت بسیار بالای سه دهم میلی متر در اختیار کادر درمانی قرار دهد.
ایزدپناه ادامه داد: تصویربرداری از عروق کرونر، تصویربرداری از دریچه قلب، تصویر برداری تخصصی TAVI و تصویربرداری عروق مغزی از جمله قابلیت های این دستگاه است.
این پزشک بیان کرد: تصویربرداری پرفیوژن اندام های بدن، تصویربرداری مجازی برونکوسکوپی، کولونوسکپی و اندوسکوپی نیز از دیگر ویژگی های این دستگاه به شمار می آید.
ایزدپناه ادامه داد: همچنین از کاربردهای دیگر این دستگاه می توان به تصویربرداری اورژانسی برای بیماران دچار سکته و خونریزی مغزی و تصویربرداری حرفه ای برای تشخیص متاستازهای سرطانی و ارزیابی بیماران پیوندی کبد و کلیه اشاره کرد.
رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز افزود: انجام خدمات تخصصی سی تی اسکن، به ویژه عکسبرداری از اندام های مختلف بدن نظیر مغز، از امکانات و قابلیت های دیگر این بخش است که برای تشخیص مراحل اولیه سکته های مغزی کاربرد فراوان دارد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.