امروز در تشییع پیکر استاد دکتر یلدا در بیمارستان امام، ساعات اندوهباری را پشت سر گذاشتم، فقدان قدیسی مهربان و از خود گذشته سخت و غیر قابل تحمل است


به گزارش جماران، مصطفی معین در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: امروز در تشییع پیکر استاد دکتر یلدا در بیمارستان امام، ساعات اندوهباری را پشت سر گذاشتم، فقدان قدیسی مهربان و از خود گذشته سخت و غیر قابل تحمل است. همین احساس در چهره شاگردان، همکاران و همه دوستدارانش دیده می شد. روحش شاد و در جوار رحمت الهی با اولیایش محشور باشد. به همسر گرامی و خانواده عزیزش تسلیت می گویم و به عنوان یادبود، سفارشی چند از زبان استاد را به شما هدیه میکنم :
《من اگر بخواهم تجربه ۸۵ سال زندگی‌ام را خلاصه کنم یک جمله است، و آن اینکه "باید شاد بود و لازمه شاد بودن محبت کردن است!
محبت کردن هزینه‌ای ندارد، ولی تأثیر عمیقی دارد. معنویت، انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و مادیات بین آن‌ها فاصله ایجاد می‌کند. با پول نمی‌توان محبت و شادی را خرید، خیلی چیزها را نمی‌توان با پول و مادیات خرید.
پس بی‌دریغ محبت کنید، چه اشکالی دارد، یک دکتر به بیمارانش با یک لبخند، با روی گشاده و مهربان، محبت کند، این‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد و با هیچ پولی هم قابل‌خرید و فروش نیست، ولی تأثیری که در رابطه بیمار و دکتر دارد، بی‌نظیر است.
هیچ‌وقت فراموش نکنید، دشمن اصلی محبت کردن، توقع داشتن است، پس بی‌توقع و چشم‌داشت محبت کنید!
انتظاری از دنیا و مردم نداشته باشید. دنیا در معنی لغوی هم یعنی پست، پس به این دنیای بی‌ارزش خیلی دل‌بسته نشوید!
معنویت و احترام را به خاطر نفس خودشان رعایت کنید و محترم بدانید، نه اینکه به دنبال تأیید مردم باشید. اینکه من محبت کنم تا مردم بگویند، یلدا آدم خوبی است ،خیلی بی‌ارزش است. من اگر بتوانم از صمیم قلب و بی‌هیچ چشم‌داشتی محبت کنم، ارزش دارد وگرنه همان نگاه معامله‌ای می‌شود که گفتم. پس هیچ‌وقت با احساستان و با محبت کردن به هم معامله نکنید. تاثیری که یک لبخند و توجه پزشک می‌تواند داشته باشد، با هیچ دارویی قابل‌مقایسه نیست ،پس به بیمارانتان بی‌دریغ لبخند بزنید》.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.