به گزارش ایرنا، پروفسور سمیعی در سفر به استان خراسان شمالی نشست اختصاصی با مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه های این استان 863 هزار نفری خواهد داشت.
بازدید از بیمارستان تازه ساخت امام حسن (ع) بجنورد، رونمایی از تندیس پروفسور سمیعی در بوستان بش قارداش، سخنرانی در همایش بزرگ دانشجویان و نخبگان و دانش آموزان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این پزشک مشهور ایرانی است.
پروفسور سمیعی که در تاریخ 29 خرداد سال 1316 در شهر تهران به دنیا آمد، به ‌عنوان پایه‌گذار و مبدع روش نوین جراحی قاعده جمجمه شناخته می‌شود.
سمیعی در دههی 1990 یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب را که به ‌اختصار INI نامیده می‌شود، در مرکز شهر هانوفر آلمان تاسیس کرد. این مرکز که معماری آن برگرفته از شکل مغز است، از تجربه‌ بهترین پزشکان بین‌المللی و جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی و خدماتی بهره‌ می‌برد و به همین منظور، باکیفیت‌ترین خدمات سلامتی را به بیماران سیستم‌های عصبی ارائه می‌کند.
وی هم اکنون ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.
وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.