مکان: پاکستان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، بر اثر برخورد دو قطار مسافربری در ایالت «سند» پاکستان، دستکم 30 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

رسانه‌ های پاکستانی اعلام کردند: این حادثه زمانی روی داد که چند واگن یک قطار مسافری که از شهر «کراچی» عازم «سرگود‌ها» بود، از ریل خارج شد.

در این میان قطاری که از سوی مخالف در حال عبور بود به واگن‌ هایی که از ریل خارج شده برخورد کرد. در این حادثه که در منطقه «دهرکی» روی داده به بیش 13 واگن دو قطار آسیب وارد شده است.

منابع محلی اعلام کردند که فعالیت‌ های امدادرسانی جریان دارد و به احتمال زیاد بیش از 25 مسافر همچنان در واگن‌ های واژگون شده گیر کرده اند و مأموران امداد و نجات به کمک برخی ساکنان روستاهای اطراف محل حادثه در حال تلاش برای بیرون آوردن آنها هستند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفته است که از این حادثه «شوکه» شده و قول یک تحقیقات کامل در خصوص را داده است.

«عمر طفیل» رئیس پلیس منطقه گهوتکی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که دست کم 10تا 15 نفر از مسافران قطار هنوز درون واگن‌ ها و میان آهن‌ پاره‌ ها هستند.

«عثمان عبدالله» معاون کمیسر منطقه گهوتکی گفت: «در حال حاضر چالش ما نجات سریع مسافرانی است که همچنان در میان لاشه واگن‌ های قطار گرفتار مانده‌ اند. علاوه بر نیرو‌های امدادرسانی، نیرو‌های ارتش و مردم محلی در فعالیت‌ های امدادی فعالیت دارند. وی اعلام کرد: در تمام بیمارستان‌ های اطراف محل حادثه وضعیت فوق العاده اعلام شده است.»

مقامات بیمارستانی می‌ گویند که برخی از مسافران مجروح از نظر جسمی در شرایط بحرانی به سر می‌ برند.

عبدالله گفت تاکنون 30 نفر جان خود را از دست داده‌ اند.

به گفته مقامات راه آهن، حدود 1100 مسافر در دو قطار بودند و مقدمات کمک به مسافران زنده مانده در حال انجام است.

به گفته رسانه‌ های محلی، برخی از مسافران برای شرکت در یک جشن عروسی با قطار «میل اکسپرس» در حال سفر بودند، اما مشخص نیست که آیا کسی از آنها در میان کشته‌ شدگان هست یا نه.

پاکستان طی سال های اخیر شاهد یک رشته حوادث مرگبار در خطوط ریلی خود بوده است. حادثه‌ های خطوط راه آهن در پاکستان مسئله جدیدی نیست و بیشتر اوقات به علت از خط خارج شدن و یا تصادف در گذرگاه‌ ها رخ می‌ دهد. سفر با قطار به خصوص در میان قشر متوسط و افراد کم درآمد پاکستان بسیار محبوب است، و خطوط ریلی این کشور تقریبا همه مناطق را به هم متصل کرده است. با این وجود در اغلب اوقات واگن‌ ها بسیار شلوغ هستند و بسیاری از قطارها وضعیت مناسبی ندارند.

به گفته مقامات، سه دلیل عمده حوادث ریلی در پاکستان به عدم تعمیر و نگهداری خطوط، مشکلات در سیگنال و موتورهای قدیمی قطارها بر می‌ گردد. آمار تلفات در حوادث ریلی پاکستان بالا است، زیرا قطارها با تعداد مسافر بیش از ظرفیت همیشه در حرکت هستند.

در بدترین فاجعه ریلی پاکستان در سال 1990 در جنوب این کشور، تصادف یک قطار مسافربری با یک قطار باری که در ایستگاه توقف کرده بود، 210 نفر کشته شدند.

 

مکان: پاکستان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.