پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

طی سخنرانی در همایش مجازی جامعه المصطفی العالمیه؛

علمای پاکستان: امروز آزادیخواهان در هرکجای جهان مدیون امام خمینی (ره) هستند

همایش مجازی با عنوان «امام خمینی و نهضت آزادی قدس» به اهتمام جامعه المصطفی العالمی شعبه پاکستان به مناسبت سی و دومین سالروز ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش جماران؛ اندیشمندان دینی و علمای ارشد مذاهب اسلامی در پاکستان، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را مظهر شجاعت، ایستادگی و منبع الهام بخش برای ملت‌های مظلوم دانسته و تاکید کردند: امروز آزادیخواهان در هرکجای جهان مدیون امام خمینی (ره) بوده و ایشان را در مبارزه با زورگویی الگوی خود می‌دانند.

همایش مجازی با عنوان «امام خمینی و نهضت آزادی قدس» به اهتمام جامعه المصطفی العالمی شعبه پاکستان به مناسبت سی و دومین سالروز ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی برگزار شد.

اندیشمندان پاکستانی، رهبران احزاب مذهبی و و علمای وابسته به مذاهب اسلامی با حضور در این برنامه، ارادت قلبی خود را نسبت به امام خمینی (ره) ابراز داشته و فداکاری‌های ایشان در مبارزه با طاغوت، قدرت‌های استکباری، حمایت از مظلومین از جمله فلسطین و برائت از دشمنان امت اسلامی به ویژه رژیم صهیونیستی را مورد تمجید قرار دادند.

حجت الاسلام «محمد حسین اکبر» اکبر رئیس موسسه منهاج الحسین در لاهور و عضو شورای دولتی ایدیولوژی اسلامی پاکستان در این وبینار گفت: تمام آزادی خواهان جهان مدیون امام راحل هستند، زیرا امام خمینی (ره) به همه ملت‌های جهان درس آزادگی، شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان و ستمگران را داده است.

وی افزود: ایشان از همان روزهای آغازین مبارزات علیه نظام طاغوت در قم تا پیروزی انقلاب اسلامی هدفشان تنها رضای خداوند و تشکیل حکومتی بود که مطابق فرامین خداوند متعال و اصول اسلام باشد.

این شخصیت مذهبی پاکستان تاکید کرد: فریاد آزادی خواهی و مقابله با زورگویی امام خمینی مشعل راهی برای همه ملت‌های مظلوم بود و امروز نیز با سپری شدن ۳۲ سال از رحلت آن رهبر فقید این فریاد آزادی خواهی و ایستادگی در برابر استعمارگران فروکش نکرده است.

 

168861111

 

168861112

 

«اسدالله بوتو» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان در سخنانی گفت: امام خمینی (ره) توانست با بینش الهی و عرفانی و نیز توکل قلبی به خداوند متعال ملتی را در برابر ظلم و جور متحد کند و فرمان تاریخی ایشان درباره فلسطین را به مسئله اصلی جهان اسلام بدل کرد.

وی افزود: امام خمینی و فلسطین از هم جدا نخواهند شد و هر وقت از فلسطین نام برده شود نام امام خمینی ره نیز خواهد آمد و هر جا نام امام خمینی ره برده شود نام فلسطین نیز به میان می‌آید.

این سیاستمدار پاکستانی اظهار داشت: رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب مرتکب جنایات هولناک علیه مردم مظلوم فلسطین شده است و همگان در مقابل این جنایات سکوت کردند اما این جمهوری اسلامی ایران بود که مانند همیشه به کمک مظلومان فلسطینی شتافت. بنابراین همه مسلمانان باید از فرمان امام خمینی تبعیت کرده و در کنار مردم مظلوم فلسطین بایستند.

حجت الاسلام «محمد افضل حیدری» دبیر کل وفاق حوزه‌های علمیه شیعه پاکستان نیز امام خمینی (ره) را به عنوان شخصیتی عالی رتبه اسلامی و انقلابی توصیف کرده و گفت: افکار و اندیشه‌های اما راحل منشأ احیای اسلام و بیداری دینی و سیاسی مسلمانان است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس تعیین کردند که عامل مهمی برای توجه جهانی و منطقه‌ای به مسئله فلسطین است و موجب وحدت اسلامی شد که معنای حسن و همدردی را می‌دهد.

 

168861120

 

علامه حیدری تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله کشورهای عربی نیست بلکه مسئله اسلام و امت اسلامی است و به همین علت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) این مسئله را به اولویت اول همه مسلمانان برای حمایت از مردم این منطقه تبدیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید شهنشاه حسین نقوی» از روحانیون نام آشنای شیعه در پاکستان گفت: امام خمینی ره با توجه به وصیت امام علی ع که به امام حسن و امام حسین علیهم السلام فرمودند که همیشه با ستمگران در ستیز باش و همیشه حامی مظلومین باش و با اطاعت از این فرمان مولای متقیان ع و حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام کردند.

 

168861110

 

به عقیده وی، یکی از ستون‌های اساسی انقلاب اسلامی همین است که در برابر قدرت‌های ستمگر بایستیم و به حمایت مظلومان بپا خیزیم. فشارهای زیادی بر مردم فلسطین است و از طرفی آمریکا نیز هر روز توطئه جدیدی علیه مسلمانان و مردم فلسطین طراحی می‌کند اما در عین حال اراده آهنین مردم فلسطین و مقاومت آنان ادامه خواهد یافت و در این راه پیروزی خواهند شد.

«ثاقب اکبر» معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان نیز گفت: مشکلات جهان اسلام از جمله فلسطین همواره دغدغه اصلی امام راحل بود و ایشان مسئله قدس را برای جهان روشن کردند

امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا همه جهان اسلام را برای حمایت از مردم فلسطین بسیج کند زیرا مسئله فلسطین و قدس محدود به یک منطقه یا دین و نژاد نیست.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس خود شکست‌ ناپذیر می‌دانست اما در حال حاضر به دلیل مشکلات داخلی دیگر توانایی جنگیدن ندارد و این نشان می‌دهد که آزادی قدس و نابودی صهیونیست‌ها نزدیک است.

دیگر سخنرانان این برنامه شامل علمای شیعه و اهل سنت پاکستان تاکید کردند: امام خمینی (ره) سیاستمدار بی‌نظیر و بزرگی بودند. بصیرت ایشان و نگاه آینده‌نگر به ویژه درباره مسئله قدس باعث بیداری وجدان امت اسلامی شد.

آنان گفتند: حضرت امام خمینی با تلاش‌های خستگی ناپذیرخود، انقلاب منحصر به فرد اسلامی را رهبری و نه تنها ملت ایران بلکه همه مسلمانان را در جهان سر افراز کرد. دشمنان اسلام از اول دنبال از بین بردن انقلاب اسلامی بودند و دسیسه‌های زیادی را در این راستا بکار برده‌اند اما نتوانسته‌اند کمترین صدمه‌ای را به این انقلاب برسانند.

گفتنی است، این همایش مجازی امام خمینی و نهضت آزادی قدس از کانال فیسبوک و یوتیوب جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان به صورت زنده نیز پخش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.