مکان: کابل، افغانستان/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، یک سخنگوی دولت افغانستان گفت: انفجار سه بمب در کابل باعث کشته شدن دست کم 10 نفر در پایتخت شد و باعث شد که شهر در تاریکی فرو برود.

«حامد روشن» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که 10 نفر از شهروندان غیرنظامی در این دو انفجار در غرب کابل کشته، و 12 نفر هم مجروح شده‌ اند.

دو انفجار اول در منطقه‌ هزاره‌ نشین روی داد. روشن به رسانه‌ ها گفت که «حوالی ساعت 19 به وقت محلی در مقابل مسجد «اهل بیت» در منطقه «سرکاریز حوزه سوم امنیتی پلیس» یک اتوبوس منفجر شد و حدود یک ساعت بعد «در منطقه کوچه الماس در غرب گولایی دواخانه در حوزه سوم پلیس در اتوبوس مسافربری انفجار شده است.»

هر دو انفجار بر اثر مین انجام شده است.

بمب سوم در شمال کابل در نزدیکی به خطوط برق‌ رسانی منفجر شد.

«سنجر نیازی» یکی از سخنگویان دولت گفت که این انفجار ضربه بزرگی به سامانه برق‌ رسانی وارد کرده است.

شرکت دولتی برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد: افراد ناشناس یک ایستگاه برق وارداتی را در شهرستان «قره باغ» در نزدیکی کابل منفجر کردند که بر اثر آن برق پایتخت و استان‌ های همجوار قطع شد.

در این اطلاعیه آمده است: نیرو‌های این شرکت منتظر هستند تا پس از تامین امنیت، جریان برق را دوباره وصل کنند. چند ساعت قبل نیز این شرکت از وزش باد شدید در تاجیکستان و اختلال در برق پایتخت و 12 استان افغانستان خبر داده بود.

افغانستان حدود 75 درصد برق مصرفی خود را از کشور‌های همسایه تامین می‌ کند.

آسوشیتدپرس نوشته است که انفجار اول در نزدیکی خانه «محمد محقق» یکی از چهره‌ های شناخته شده قوم هزاره انجام گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است. اما این خبرگزاری نوشته که پیشتر گروه‌های وابسته به داعش علیه اقلیت شیعه در افغانستان اعلام جنگ کرده بود. از سوی دیگر این گروه قبلا مسئولیت حمله به تاسیسات برقی افغانستان را پذیرفته بود.

وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ ای نوشته است: «دشمنان انسانیت و مردم بی‌ گناه با متوسل شدن با همچون اعمال وحشیانه و هدف قرار دادن افراد ملکی (غیرنظامی) بارها ثابت کرده‌ اند که به هیچ ارزش انسانی و اسلامی پایبند نیستند.»

 

مکان: کابل، افغانستان

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.