رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای آمریکا از ترامپ خواست نیروهای آمریکایی را به سرعت از افغانستان و عراق خارج نکند.

 

به گزارش جماران به نقل از ، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکای به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور درباره تسریع در روند خروج نظامیان این کشور از عراق و افغانستان هشدار داد.

برخی گزارش ها روز دوشنبه از تصمیم ترامپ برای صدور دستوری در روزهای آینده برای تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از این دو کشور در هفته های باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش خبر دادند.

مک کانل در سخنرانی خود در کنگره گفت که عواقب خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی حتی بدتر از خروج اوباما از عراق در سال 2011 است که منجر به شکل گیری گروه تروریستی داعش شد.

رهبر جمهوریخواهان کنگره هشدار داد که خروج زودهنگام نظامیان آمریکایی منجر به خالی کردن پشت همپیمانان می شود و راه را برای گسترش نفوذ گروه طالبان در افغانستان باز می کند و به گروه های القاعده و داعش نیز اجازه می دهد تا صفوف خود را در عراق بار دیگر گرده آوری کنند.

وی تأکید کرد که خروج سریع نظامیان آمریکایی باعث می شود که گروه القاعده ضعیف و از هم پاشیده پیروزی تبلیغاتی بزرگی به دست آورد.

میچ مک کانل تأکید کرد: «صحنه چشم پوشی سربازان آمریکایی از تأسیسات و تجهیزات شان باعث می شود این اقدام در همه جهان تبدیل به نماد تحقیر و شکست آمریکایی ها و پیروزی افراط گرایان شود.»

ترامپ بارها اعلام وعده داده است که «جنگ های بی پایان» را به پایان می رساند. وی تصریح کرد که نظامیان آمریکایی را تا اوایل سال 2021 به 2500 نیرو کاهش می دهد. از آن فراتر وی یک بار تأکید کرد که دوست دارد همه نظامیان کشورش تا 25 دسامبر به کشور بازگردند.

در حال حاضر نزدیک به 4500 نظامی آمریکایی در افغانستان و 3000 نظامی در عراق حضور دارند.

مساله خروج نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان یکی از مسائل اختلافی میان وی و «مارک اسپر» وزیر دفاع برکنار شده  و شماری دیگر از مسئولان در پنتاگون است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.