مکان: نپال/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، مقامات نپال اعلام کردند در مورد چگونگی ورود یک شاهزاده بحرینی با 2000 دوز واکسن کرونا به این کشور بدون تایید رسمی، تحقیق می‌ کنند.

منابع دیپلماتیک مدعی شدند «شیخ محمد حمد محمد آل خلیفه» که روز دوشنبه وارد «کاتماندو» شد، قصد داشت دوز‌های واکسن «آسترازنکا» را به یک روستا اهدا کند.

 

00000

00

 

سخنگوی سازمان امور دارویی نپال امروز چهارشنبه گفت دوز‌های واکسن بدون رعایت مراحل لازم و بدون مجوز قبلی از طرف دفتر ما معرفی شده است. ما در حال بررسی و تصمیم گیری در مورد استفاده از آن‌ها هستیم.

شاهزاده بحرینی و تیم او، که شامل اعضای گارد سلطنتی بحرین هستند، به نپال بازگشتند. این گروه قبلاً در ماه اکتبر به دو قله هیمالیا، ماناسلو (8163 متر)، هشتمین قله بلند جهان و لوبوش (6119 متری) صعود کرده بودند.

سپس مقامات، علی رغم بسته بودن مرز‌ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا، اجازه ورود ویژه به شاهزاده بحرینی و گروه وی را دادند. نپال اکنون مرز‌های خود را به روی کوهنوردان باز کرده است و شاهزاده و تیمش از اولین کسانی بودند که به آنجا آمدند.

بر اساس شورای جهانی سفر و جهانگردی، عدم حضور کوهنوردان و کوهنوردان خارجی به اقتصاد این کشور فقیر که گردشگری 8 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌ دهد و بیش از یک میلیون شغل ایجاد می ‌کند، آسیب وارد کرده است.

کوهنوردان باید قبل از شروع سفر خود هفت روز قرنطینه را رعایت کنند و آزمایش منفی کرونا ارائه دهند.

نپال پس از دریافت یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا از هند، روند واکسیناسیون خود را در ماه ژانویه آغاز کرد.

 

مکان: نپال

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.