مکان: اسکاتلند/ منبع: روزنامه متروی انگلیس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «بوریس جانسون» در نخستین سفر پس از رسیدن به مقام نخست وزیری به اسکاتلند رفت اما با استقبال سرد مقامات و اعتراض های مردمی در اسکاتلند مواجه شد.

سیاست نخست وزیر جدید انگلیس مبنی بر ترک اتحادیه اروپا حتی بدون توافق با این اتحادیه، خشم شماری از سیاستمداران، مردم و احزاب سیاسی را به ویژه در این مناطق برانگیخته است.

در همین راستا نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه به «لئو وارادکار» همتای ایرلندی خود اعلام کرد هر اتفاقی بیافتد انگلیس سی و یکم اکتبر (9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

جانسون همچنین تاکید کرد بند موسوم به «بک استاپ» ایرلند باید از هر گونه توافقی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حذف شود.

دفتر جانسون در بیانیه ای با اشاره به گفت و گوی تلفنی دو طرف اعلام کرد: نخست وزیر به روشنی گفت هر اتفاقی بیافتد, انگلیس سی و یکم ماه اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

 

نخستین سفر جانسون به اسکاتلند نشان داد برخلاف دو نخست وزیر قبلی انگلیس، بوریس جانسون فعلا برنامه ای برای سفر به مقر اتحادیه اروپا و گفت و گو با مقامات این اتحادیه ندارد.

در این سفر مخالفان سیاست های وی تظاهرات، و به ویژه از رویکرد نخست وزیر جدید در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انتقاد کردند.

برخی از معترضان او را در مقابل دفتر «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند هو کردند.

 

PRI_779581991

PRI_779512601

PRI_77974985

PRI_77974774-e1564429808729

 

 

مکان: اسکاتلند

منبع: روزنامه متروی انگلیس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.