پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش رسانه های انگلیس درباره برگزیت:

یا هیچ‌ چیز یا همه چیز

رسانه های اصلی انگلیس به موضوع خروج این کشور از اتحادیه اروپا پرداخته‌ اند: یا هیچ‌ چیز یا همه چیز.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد: رسانه‌ های انگلیس در باره موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با وجود تفاوت آرا در یک امر با یکدیگر اتفاق نظر دارند: سرنوشت برگزیت بدون هیچ‌ گونه امکانی برای مذاکرات مجدد روز 31 اکتبر تعیین خواهد شد.

رسانه های اصلی انگلیس به موضوع خروج این کشور از اتحادیه اروپا پرداخته‌ اند: یا هیچ‌ چیز یا همه چیز.

آنها معتقدند که در 100 روز آینده انگلیس فرصتی برای امکان گفت‌ و گوی دوباره با اتحادیه اروپا درباره یافتن راه‌حل میانی و معتدل خروج از اتحادیه اروپا در اختیار ندارد.  

روز 31 اکتبر آخرین زمان اتحادیه اروپا برای تصمیم‌ گیری درباره خروج انگلیس از این اتحادیه است.

کارشناسان سیاسی به امکان تبادل نظر و مذاکره دوباره با کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا درباره برگزیت با دیده تردید می‌ نگرند و 100 روز را برای این امر کافی نمی‌ دانند.

«بوریس جانسون» رئیس دولت جدید انگلیس، خود را برای خروج کامل و بدون توافق از اتحادیه اروپا در پایان ماه اکتبر سال جاری آماده می‌ کند.

«مایکل گوو» وزیر مشاور دولت جدید انگلیس، که سیاستمداری بسیار محافظه‌ کار و موافق خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپاست و در عین حال یکی از نزدیک‌ ترین افراد به بوریس جانسون محسوب می‌ شود، روز یکشنبه به روزنامه ساندی تایمز گفت: «دولت جدید بر این نظر است که توافقنامه اتحادیه اروپا و «ترزا می» نخست وزیر پیشین را مورد بازنگری مجدد قرار ندهد.»

وزیر مشاور جانسون تاکید کرد: «اکنون امکان خروج کامل و بدون مذاکره با اتحادیه اروپا واقعی است و ما باید برای این منظور خود را آماده کنیم.»

مایکل گوو خاطرنشان کرد که دولت جدید انگلیس با جدیت و سرعت کامل در باره این موضوع مشغول به کار است.

حمایت مالی دولت جدید از برگزیت 

«سجاد جاوید» وزیر دارایی جانسون به ساندی تلگراف گفت که می‌تواند بودجه هنگفت و اضافی را برای خروج کامل و بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر اختصاص دهد.

جاوید در نظر دارد با بودجه اضافی برای یکی از بزرگ‌ ترین کارزارهای گسترده عمومی از افراد و شرکت‌ها در خروج کامل و بدون قید و شرط از اتحادیه اروپا حمایت مالی کند.

اولویت وزیر دارایی جدید انگلیس کمک برای اجرای برگزیت است. او می‌ خواهد امکان مالی برای به وجود آوردن 500 مرزبانی جدید در اختیار مسئولان قرار دهد که کمکی برای حمل و نقل و کنترل سریع‌ تر کالاها و وسایل نقلیه و اشخاص هستند.

همزمان جاوید مشغول بررسی این امر است که آیا امکان تاسیس زیرساخت‌ های جدید مناسب در اطراف بنادر فعلی این کشور وجود دارد تا بتواند از تراکم ترافیک در بنادر بکاهد و امکان بارگیری و عبور و مرور سریع و مطمئن فراهم شود. 

نگرانی‌‌ها برای اقتصاد 

بوریس جانسون روز شنبه از طرح خود برای اجرای بدون توافقنامه برگزیت دفاع کرد. او از برگزیت به عنوان «یک فرصت عالی‌» برای تغییر دوره اقتصادی و «ساختن انگلیس به مثابه بهترین کشور جهان برای زندگی» نام برد.

اما کارشناسان اقتصادی نسبت به اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپا و عواقب آن برای اقتصاد انگلیس هشدار داده‌ اند.

تاکنون تجارت و ترخیص کالا در مرزها و بنادر انگلیس با سهولت انجام می‌ گرفت. اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنی جدا شدن بخش شمالی ایرلند که بخشی از قلمرو انگلیس است، از جمهوری ایرلند است.

در حال حاضر میان دو بخش ایرلند مرزی وجود ندارد اما با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مرز میان بخش شمالی و جنوبی ایرلند مرز اتحادیه اروپا خواهد بود و حمل و نقل کالا با کنترل گمرکی و سختی‌ های بسیار برای ارزیابی استانداردهای ورود هر کالا به خاک اتحادیه اروپا انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.