هزاران نفر در خیابان های گلاسکو، با برپایی تظاهرات، استقلال اسکاتلند را از انگلیس خواستار شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، گاردین گزارش داد همزمان با شکست دولت «ترزا می» در مدیریت برگزیت و آنچه که بی توجهی دولت به خواست مردم اسکاتلند در روند اجرای برگزیت عنوان شده هزاران نفر در خیابان های مرکز «گلاسکو» با برپایی تظاهرات، استقلال اسکاتلند را از انگلیس خواستار شدند.

این تظاهرات به دعوت شماری از سیاستمداران و سازمان های مردم نهاد و تحت شعار «همه تحت پوشش یک پرچم» برگزار شد. تظاهرات کنندگان با شرکت در این تظاهرات از دولت مرکزی خواستند به دغدغه های آنها توجه کند در غیر این صورت برای همه پرسی جدایی این منطقه از انگلیس آماده شود.

آنها که پرچم اسکاتلند را در دست داشتند، بر ضرورت پایان حاکمیت انگلیس بر اسکاتلند تاکید کردند و شعار دادند: «استقلال اکنون».

شماری از شرکت‌ کنندگان در این تظاهرات، همانند معترضان فرانسوی جلیقه زرد پوشیده بودند.

سازمان دهندگان شمار شرکت کنندگان را 75 هزار نفر عنوان کرده بودند.

در همه پرسی برگزیت، در مجموع نزدیک به 52 درصد مردم شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند اما آمار تفکیکی نشان داد 62 درصد مردم اسکاتلند خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بودند.

«نیکلا استورجن» رهبر حزب ملی اسکاتلند که بارها بر ضرورت فراهم شدن امکان ماندن این منطقه در اتحادیه مشترک بازرگانی با اتحادیه اروپا تاکید و آن را به سود اسکاتلند خوانده بود، در پی اصرار دولت مرکزی به اجرای برگزیت و جدایی از اتحادیه اروپا اعلام کرد باید حق همه پرسی برای جدایی از انگلیس برای مردم اسکاتلند که بیشترشان خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند فراهم شود.

وی به تازگی در پارلمان محلی اعلام کرد باید تا دو سال دیگر امکان برگزاری همه پرسی درباره استقلال اسکاتلند فراهم شود.

نابسامانی های ناشی از برگزیت علاوه بر بی ثباتی های اقتصادی و مشکلات اجتماعی، موجب چند دستگی در انگلیس شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.