مکان: تگزاس، آمریکا/ منبع: ان بی سی نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردم شهر «دالاس» در ایالت «تگزاس» آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد سیاهپوست یک افسر پلیس سفیدپوست دست به تظاهرات زدند. 

آنها دستان خود را بالا گرفته بودند و خطاب به نیرو‌های پلیس فریاد می‌ زدند: «دستانِ ما بالا است (تسلیم هستیم)، شلیک نکنید!»

آنها که در هوای بارانی دست به تظاهرات زده بودند، بزرگراه اصلی شهر را مسدود کردند.

 

1537058047_397_Botham-Jean39s-mother-hits-and-the-murder-of-the-character-amp-039-of-his-son-by-the-Dallas-police-on-marijuana

Capture-13

 

نیرو‌های پرشمار پلیس هم اطراف معترضان مستقر بودند.

پلیس زن سفیدپوست 30 ساله به نام «امبر گایگر» وارد آپارتمان یک تاجر سیاهپوست 26 ساله به نام «بوتام شِم جین» شده و او را به ضرب گلوله کشته است.

آن زنِ پلیس گفته بود که اشتباها وارد آپارتمان بوتام جان شده بود، زیرا تصور می‌ کرد آنجا آپارتمان خودش است! بنابراین فکر کرده او سارق است و او را کشته است!

 

dallas-botham-jean-protest-bus-station

dallas-protesters

 

با این حال، نیرو‌های پلیس دالاس به منظور بدنام کردن مقتول - که پیش از این هیچ سوء سابقه ‎ای نداشته است - آپارتمان او را می‌ گردند و 10 گرم ماریجوانا پیدا می‎ کنند. 

امبر گایگر که چند روز پس از ارتکاب این قتل همچنان آزاد بود، بر اثر فشار افکار عمومی و اعتراضات معترضان خشمگین دستگیر شد، اما تا زمان برگزاری محاکمه، به قرار 300 هزار دلار وثیقه آزاد شد. 

 

 

مکان: تگزاس، آمریکا

منبع: ان بی سی نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.