آشنایی با ۱۵ تکنیک پیشرفته برای تبلیغات موثر در فیسبوک

تبلیغات در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک همیشه پرقدرت بوده و در سال ۲۰۱۷ نه‌تنها از شدت تأثیرگذاری آن کاسته نشده بلکه بیشتر هم شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تا ماه جولای سال گذشته حدود ۱.۷۱ میلیارد نفر عضو این شبکه اجتماعی شده‌اند. برای تبلیغ در فیسبوک تکنیک‌های بسیار مؤثر و کارآمدی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تبلیغات مؤثرتری داشته باشید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم ۱۵ تکنیک پیشرفته تبلیغاتی را که احتمالا با آن‌ها آشنایی ندارید، به شما معرفی کنیم.

۱- از Pages to Watch استفاده کنید

فیسبوک یک ویژگی بسیار جالب به نام Pages to Watch دارد، این ویژگی به شما بینشی می‌دهد که می‌توانید از آن در بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، این ویژگی به شما امکان می‌دهد که بتوانید تجزیه و تحلیل صفحاتی را که به آن‌ها علاقه‌مند هستید، مانند شکل زیر مشاهده کنید.

facebook advertising

 

برای استفاده از این تکنیک کافی است صفحات مربوط به برندهای معروفی را که به صنعت شما مرتبط هستند و صفحه فیسبوک قوی دارند، اضافه کنید. این تکنیک به شما امکان می‌دهد که بتوانید پست‌های کم‌‌طرفدار و پرطرفدار را تشخیص دهید و هر زمانی که خواستید پست جدیدی در فیسبوک قرار دهید، از این اطلاعات استفاده کنید.     

۲- عکس‌ها را از طریق اینستاگرام به اشتراک بگذارید

به‌جای اینکه عکس‌ها را مستقیما داخل صفحه فیسبوک خود به اشتراک بگذارید، آن‌ها را از طریق اینستاگرام پست کنید؛ زیرا نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد پست‌هایی که از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند حدود ۲۳ درصد بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

facebook advertising

البته اگر تعداد کاربران اینستاگرام را در نظر بگیریم، این اختلاف می‌تواند منطقی به نظر برسد. بر اساس اعلام یک شرکت ارائه راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای بهبود کسب و کار، استقبال کاربران از برندها داخل شبکه اجتماعی اینستاگرام ۱۰ برابر بیشتر از فیسبوک، ۵۴ برابر بیشتر از پینترست و ۸۴ برابر بیشتر از توییتر است. بنابراین استفاده از این تکنیک ساده به شما کمک می‌کند تا بتوانید نسبت به زمانی که پست را مستقیما از طریق فیسبوک به اشتراک می‌گذارید، حدود ۲۵ درصد مخاطب بیشتری جذب کنید.

۳- هشتگ‌ها را فراموش کنید

درست است که استفاده از هشتگ‌ها در شرایط خاصی می‌تواند مفید باشد؛ اما در واقع استفاده از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر کاربردی‌تر از فیسبوک است. نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد در فیسبوک، پست‌هایی که هشتگ ندارند مخاطبان بیشتری نسبت به پست‌هایی که هشتگ دارند، درگیر می‌کنند.

 

facebook advertising

استفاده از این تکنیک نه‌تنها زمان شما را هدر نمی‌دهد بلکه نتیجه بهتری نیز برای پست‌های شما دارد.

۴- بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ ‌شب پست بگذارید

مطمئنا شما هم می‌دانید که زمان‌بندی پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی یک کار ضروری است. حتی اگر عالی‌ترین پست‌ را هم به اشتراک بگذارید و کاربران آن را نبینند، پست شما در حاشیه قرار می‌گیرد. تجربه نشان داده است که به دو دلیل، زمان ایده‌آل‌ برای انتشار پست‌ها بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب است:

  •  اولین دلیل این است که در این ساعت مردم کمتر پست می‌گذارند و بنابراین رقابت بر سر دیده‌ شدن کم است.
  • دوم اینکه اکثر مردم هنوز بیدار هستند و داخل فیسبوک فعالیت می‌کنند؛ بنابراین ارزش دارد که زمان بگذارید و  پست خود را در این ساعت به اشتراک بگذارید.

facebook advertising

نمودار شکل بالا این موضوع را ثابت می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید بدرخشید، پست‌های خود را در این بازه زمانی منتشر کنید.

۵- از Audience Insights استفاده کنید

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که استفاده از برخی ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی تا چه حد می‌تواند مفید باشد، مخصوصا آن‌هایی که بر اساس داده‌ها به شما اطلاعات می‌دهند. ویژگی Audience Insights یکی از بهترین راه‌ها برای این است که یک بازخورد فوری و مؤثر از مشخصات مخاطبان خود به دست آورید و بتوانید بر اساس علاقه‌مندی آن‌ها محتوای مرتبط‌تری تولید کنید. مرتبط بودن محتوا از این نظر مهم است که می‌تواند تأثیر بیشتری بر مخاطبان شما بگذارد و درنتیجه بهره‌مندی شما را بالا ببرد. از طریق این ویژگی شما می‌توانید اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، سبک زندگی، سطح تحصیلات و عنوان شغلی مخاطبان خود را به دست آورید.

facebook advertising

اما این فقط ظاهر قضیه است. درواقع شما از این اطلاعات می‌توانید در دیگر کمپین‌های بازاریابی خود نیز استفاده کنید.

۶- از ویدئو به‌عنوان استراتژی هسته‌ای خود استفاده کنید

امروزه اهمیت استفاده از ویدئو به‌اندازه‌ای بالا رفته است که برخی سال ۲۰۱۶ را به‌عنوان سال ویدئو در نظر می‌گیرند. جالب است بدانید که ویدئو فقط ۳ درصد محتوای فیسبوک را تشکیل می‌دهد که مقدار ناچیزی است، اما یک فرصت بزرگ به‌حساب می‌آید. انتشار محتوای ویدئویی با کیفیت بالا به شما اجازه می‌دهد که بتوانید با کمترین زحمت از فرصت استفاده کنید و از رقیبان خود پیشی بگیرید.

۷- ویدئوها را مستقیما داخل فیسبوک آپلود کنید

شاید تصور کنید که استفاده از ویدئوهای یوتیوب داخل فیسبوک می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد، اما این تصور اشتباه است؛ زیرا ویدئوهایی که مستقیما داخل  فیسبوک آپلود می‌شوند مخاطب بیشتری را درگیر می‌کنند.

facebook advertising

به تصویر بالا نگاه کنید؛ نمودارهای سمت چپ تعداد اشتراک، لایک، کامنت و تأثیرات متقابل  ویدیوهایی را نشان می‌دهد که مستقیما داخل فیسبوک آپلود شده‌اند و نمودارهای سمت راست همان بازخوردها را برای زمانی نشان می‌دهند که ویدئوها از سایت یوتیوب داخل فیسبوک منتشر شده‌اند. رعایت کردن این نکته ساده کمک می‌کند که حرکت روبه‌جلو داشته باشید و بتوانید پیشرفت کنید.

۸- اجازه دهید مردم نیز در تصمیمات کسب و کار شما دخیل باشند

احتمالا با سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی آشنا هستید که طی آن سرمایه توسط کمک تعداد زیادی از مردم تأمین می‌شود. شما نیز می‌توانید این کار را برای تصمیمات کلیدی خود در فیسبوک انجام دهید. به‌عنوان مثال از مخاطبان خود بخواهید لوگوی جدید برند شما را انتخاب کنند یا اینکه برای صفحه فیسبوک شما یک پیش‌زمینه جدید انتخاب کنند. این کار از دو جهت اهمیت دارد:

  • به مخاطبان شما ثابت می‌کند که نظر آن‌ها برایتان اهمیت دارد.
  • این کار به‌طور طبیعی باعث ایجاد تعامل بین شما و مخاطب می‌شود.

آسان‌ترین راه برای انجام این کار این است که یک نظرسنجی در صفحه خود ایجاد کنید تا مخاطبان بتوانند از این طریق رأی دهند.

۹- طول پست‌ها بهتر است که ۱۵۰ کاراکتر باشد

البته اگر تعداد کاراکترها کمتر از این مقدار باشد بهتر است؛ پیشنهاد ما به شما این است که مانند توییتر از حداکثر ۱۵۰ کاراکتر برای نوشتن پست‌های خود استفاده کنید. زیرا پست‌های کوتاه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

facebook advertising

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پست‌هایی که طول حداکثر ۵۰ کاراکتر دارند محبوب‌تر بوده‌اند و هرچقدر تعداد کاراکترها بالا می‌رود از میزان محبوبیت آن‌ها نیز کاسته می‌شود. به ‌عبارت ‌دیگر سعی کنید مختصر و مفید و جذاب بنویسید.

۱۰- در تبلیغات فیسبوک از دکمه‌های حاوی لینک استفاده کنید

نرخ میانگین هدایت از طریق لینک‌های فیسبوک حدود ۰.۹ درصد است؛ اما دکمه‌های هدایت‌گر این نرخ را می‌توانند حدود ۲.۸۵ برابر افزایش دهند و انجام این کار در درازمدت می‌تواند تأثیر زیادی بر کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد.

facebook advertising

به‌عنوان مثال در تصویر بالا از دکمه «shop now» به‌عنوان هدایت‌گر به صفحه مورد نظر استفاده شده است و دیگر دکمه‌های هدایتگر و مقایسه بین آن‌ها نیز قابل مشاهده هستند.

۱۱- از گروه‌های فیسبوک برای تشکیل اجتماعات استفاده کنید

تشکیل دادن اجتماع یک کار ضروری برای معرفی و شکل دادن یک برند است؛ اما اکثر بازاریاب‌ها فراموش می‌کنند که باید روی گروه‌های فیسبوک سرمایه‌گذاری کنند. گروه‌های فیسبوک بسیار شبیه به گرو‌های لینکدین هستند که شما می‌توانید بر اساس علاقه شخصی یک موضوع کلیدی را انتخاب کنید و یک گروه بسازید. از جمله مزیت‌های این کار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ارتباطات شما را تقویت می‌کند.
  •  ارزش برند شما را بالا می‌برد.
  • ارتباطات متقابل را تسهیل می‌کند.
  • می‌توانید اطلاعات مفیدتری به دست آورید.

۱۲- پست‌های محبوب خود را در بالای صفحه سنجاق کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب فیسبوک این است که شما می‌توانید پست‌هایی را که محبوب‌تر از بقیه بوده‌اند، در بالای صفحه خود سنجاق کنید؛ از این طریق کاربران فیسبوک حداقل یک بار بهترین پست شما را می‌بینند. داخل تایم‌لاین خود جستجو کنید و بهترین و باکیفیت‌ترین پست خود را سنجاق یا اصطلاحا پین کنید.

۱۳- برای تبلیغات فیسبوک از ابزار Qwaya استفاده کنید

facebook advertising

اگر می‌خواهید روی تبلیغات فیسبوک خود سرمایه‌گذاری کنید و آن‌ها را کارآمدتر کنید می‌توانید با صرف مقداری هزینه از ابزار Qwaya بهره‌مند شوید.

۱۴- تا می‌توانید از پست‌های سؤالی استفاده کنید

 

facebook advertising

پست‌های سؤالی یکی دیگر از راه‌هایی هستند که می‌توانند تعامل شما را با کاربران بالا ببرند. مردم دوست دارند فعال باشند و صدایشان شنیده شود. بنابراین توصیه می‌شود که تا می‌توانید از این قبیل پست‌ها استفاده کنید

۱۵- مقالات باید بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشند

 

facebook advertising

در فیسبوک محتوای مفید بلند، محبوب‌تر است، به‌طور کلی پست‌های تخصصی و مقالات بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه، ایده‌آل هستند.

جمع‌بندی

فیسبوک نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی قدیمی‌تر است و این واقعیت باعث می‌شود بیشتر نادیده گرفته شود؛ اما این موضوع صحت ندارد و روزبه‌روز بر تعداد مخاطبان آن افزوده می‌شود و ممکن است طی چند سال آینده تعداد کاربران آن به ۲ میلیارد نفر برسد. بنابراین خیلی مهم است که از یک فرمول صحیح برای بازاریابی داخل فیسبوک استفاده کنید و با استفاده از محتوای مناسب، مشتری بیشتری جذب کنید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید