جمشید زند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی کالاهای موجود در بازار، ساخت واحدهای تولیدی و صنعتی کشور هستند اما برچسب خارجی دارد که این فرهنگ باید تغییر کند.
وی اظهار کرد: مردم باید بدانند هرکالای خارجی با کیفیت نیست چه بسا کالای ایرانی و ساخت داخل از استاندارد و کیفیت بیشتری برخوردار است اما تبلیغات و آگاهی بخشی به مردم انجام نشده است.
وی گفت: کشور ما در تولید منسوجات نساجی از جمله پتو، پارچه فاستونی و ملحفه به عنوان کشور تولید کننده باکیفیت شناخته شده و سالانه ارزش افزوده صادراتی قابل توجهی نیز از این بخش عاید کشور می شود.
رئیس اتاق اصناف مرکزی استان مرکزی افزود: باید تفکر و فرهنگ غنی خرید کالای ایرانی با رویکرد حمایت از اشتغال و در بین آحاد مردم ترویج شود.
زند افزود: خرید و انتخاب کالای خارجی دارای نمونه مشابه ساخت داخل درواقع تضعیف اقتصاد و صنعت است که این شیوه با سیاست های کشور منافات دارد.
وی اظهار کرد: اتاق اصناف استان مرکزی بر این مهم تاکید دارد که خرید کالای ایرانی به اشتغال کارگر ایرانی و رونق فضای کسب و کار جامعه منجر می شود و از بیکاری و افزایش معضلات اجتماعی جلوگیری می کند.
وی گفت: کسبه و فروشندگان بهترین گزینه در معرفی کالای ایرانی هستند و با اعلام ویژگی و نقاط قوت محصولات ایرانی به مشتری نقش مهمی در ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی دارند.
وی تصریح کرد: در صورتی که کیفیت و استاندار کالای ایرانی برای مصرف کننده ثابت شود کسبه به عنوان حلقه آخر تولید در مقابل فروشنده سربلند و راضی خواهند بود.
وی افزود: فقدان کیفیت واستاندارد لازم در تولید برخی کالاها موجب می شود مشتریان با یک بار خرید ذهنیت نامطلوبی از اجناس داشته باشند که تولیدکنندگان باید با افزایش مرغوبیت و کیفیت کالای خود، به اقتصاد کشور کمک کنند.
23 هزار و 133 واحد صنفی در قالب 50 اتحادیه در کلان شهر اراک در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت اقتصادی دارند.
از مجموع 30 هزار واحد صنفی در کلانشهر اراک 800 واحد عرضه کننده پوشاک فعالیت دارند.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.