جی پلاس؛

کشفی مهم درباره چگونگی کنترل اشتها

چاقی به عنوان یک مشکل مزمن در نظر گرفته می شود که سلامت انسان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما تیمی از محققان در اسکاتلند به کشف مهمی در مورد چگونگی کنترل مغز اشتها و احساس گرسنگی دست یافته اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس  به نقل از وب‌سایت مدیکال اکسپرس: طبق مطالعه منتشر شده در مجله علمی Current Biology، تیم تحقیقاتی از دانشگاه آبردین در اسکاتلند گروهی از سلول ها را در داخل مغز انسان کشف کردند که وزن را کنترل می کنند.

این سلول‌ها ماده شیمیایی به نام GABA ترشح می‌کنند و نقش اصلی آن مسدود کردن سیگنال‌های خاصی در مغز مربوط به احساس سیری است.

پابلو بلاکو، سرپرست این مطالعه، می‌گوید: «ما کشف کرده‌ایم که گروهی از نورون‌ها در ساقه مغز وجود دارند که میزان غذای مصرف‌شده توسط بدن را حس می‌کنند و سپس نورون‌های مسئول احساس گرسنگی در قسمت دیگری از مغز را از کار می‌اندازند.»

وی در بیانیه‌ای به وب‌سایت مدیکال اکسپرس که متخصص تحقیقات علمی است، افزود: این ارتباط بین سلول‌های مغز از طریق ماده شیمیایی به نام GABA انجام می‌شود و مزیت این کشف این است که راه را برای توسعه استراتژی‌های جدید برای درمان چاقی باز می‌کند.

الصورة:

 

تیم تحقیقاتی که شامل محققان دانشگاه کمبریج می‌شد، بر مجموعه‌ای از تکنیک‌های علمی دقیق مانند ثبت فعالیت‌های سلولی و اندازه‌گیری تغییرات در میزان غذای مصرفی گروهی از موش‌های آزمایشگاهی و وزن آنها تکیه کرد.

محقق لورا هسلر از دانشگاه آبردین می‌گوید: ما جمعیتی از سلول‌ها را در مغز شناسایی کرده‌ایم که می‌توانند برای کاهش مصرف غذا و کاهش وزن به کار گرفته شوند. محققان بر این باورند که این مطالعه ممکن است در نهایت منجر به تولید داروهایی برای کاهش احساس گرسنگی و در نتیجه کاهش وزن شود، بدون اینکه برخی از عوارض جانبی مرتبط با این نوع داروها مانند حالت تهوع ظاهر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید