جی پلاس

بیماری هایی که با نشستن های طولانی می گیریم؟ + راه های مبارزه

تحقیقات زیادی نشان داده که نشستن طولانی مدت ممکن است باعث شود افراد به تعدادی از بیماری های مزمن مانند چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مبتلا شوند و حتی ممکن است آنها را در معرض خطر مرگ زودرس قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: یک مطالعه جدید نشان داده است که روش ها و فعالیت های متعددی وجود دارد که می تواند به مبارزه با اثرات مضر نشستن کمک کند.

تیم مطالعه، وابسته به دانشگاه کالج لندن، نتایج شش مطالعه انجام شده در استرالیا، بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، اسپانیا، هلند، بریتانیا و ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد.

مشخص شده است که بهترین راه برای مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی مدت، انجام فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید مانند دویدن، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا یا حتی بالا رفتن از پله است.

در بیانیه منتشر شده توسط نویسندگان آمده است: جایگزینی 30 دقیقه نشستن با 30 دقیقه فعالیت متوسط ​​یا شدید می تواند منجر به کاهش 0.64 کیلوگرم در شاخص توده بدن، حدود 2.5 سانتی متر در دور کمر و 1.33 میلی مول بر مول در HbA1c شود. این میانگین اندازه گیری قند خون برای سه ماه است.این تیم همچنین دریافتند که فعالیت هایی وجود دارند که به تلاش کمتری نسبت به فعالیت های متوسط ​​و شدید نیاز دارند که ممکن است مزایای قابل توجهی نیز در این زمینه داشته باشد.

آنها در مطالعه منتشر شده در مجله قلب اروپا تأیید کردند که جایگزینی 30 دقیقه نشستن با همان مقدار خواب روزانه، توده کل بدن را حدود 0.43 کیلوگرم کاهش می دهد و حدود 1.75 سانتی متر از دور کمر را حذف می کند. اما هیچ سود قابل توجهی در کاهش سطح قند خون نداشت.

محققان همچنین نشان دادند که جایگزینی نیم ساعت نشستن با مقدار مساوی ایستادن یا فعالیت سبک، به کاهش وزن و کاهش دور کمر کمک می کند. درست مانند خواب؛ اما سطح کلسترول و تری گلیسیرید را نیز کاهش می دهد.

این تیم خاطرنشان کرد که هر چه مدت زمان ایستادن یا فعالیت طولانی‌تر باشد، مزایای سلامتی بیشتری خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که مطالعه ای که در ژانویه منتشر شد گزارش داد که پنج دقیقه پیاده روی سبک هر نیم ساعت می تواند به کاهش برخی از خطرات افزایش یافته ناشی از نشستن طولانی مدت در روز کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید