تاثیر مخرب اومیکرون بر زنان باردار

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد ابتلا به امیکرون خطر تولد زودرس نوزاد را در زنان باردار افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ویروس کرونا گرچه به صورت یک بیماری عفونی که ریه‌ها را درگیر می‌کند شناخته می‌شود، اما در واقع این ویروس بر کارکرد سایر اندام‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین در افراد مختلف این بیماری می‌تواند پیامد‌های متفاوتی داشته باشد. یکی از این موارد تاثیر کووید ۱۹ بر زنان باردار است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد ابتلا به سویه امیکرون در سه ماه پایانی بارداری زنان خطر تولد زودرس نوزاد را افزایش می‌دهد.

دانشمندان در این زمینه اقدام به مطالعه بر روی ۲ هزار و ۷۵۳ زن باردار که تست کرونایشان مثبت شده بود و مقایسه آن با همین تعداد زن باردار که سالم بودند، کردند. شواهد نشان داد ابتلا به کرونا در ۳ ماه اول و دوم بارداری تاثیری در تولد زودرس نوزاد ندارد، اما در ۳ ماه سوم این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده است.

محققان مشاهده کردند تنها ۲.۳ درصد زنان سالم شاهد تولد زودرس نوزاد بودند. این در حالی است که ۵.۸ درصد از زنانی که در ۳ ماه سوم بارداری به امیکرون مبتلا شدند شاهد زایمان زودتر از موعد بودند. با در نظر گرفتن سایر عوامل دخیل در زایمان زودرس، دانشمندان می‌گویند زنان باردار مبتلا به امیکرون نزدیک به ۳ برابر زنان سالم در خطر زایمان زودتر از موعد قرار دارند.

همچنین زنانی که پس از ۳۴ هفتگی به امیکرون مبتلا می‌شوند نزدیک به ۷ برابر بیشتر احتمال دارد که زایمان زودرس را تجربه کنند. از این رو، دانشمندان تاکید دارند زنان باردار به ویژه در ماه‌های پایانی باید توجه بیشتری نسبت به مسائل بهداشتی و جلوگیری از ابتلا به امیکرون داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید