روشی نوین برای پیش بینی زمان بارداری

محققان دانشگاه ایالتی وین آمریکا در مطالعه اخیرشان از توسعه روش جدیدی که می‌تواند میزان موفقیت و زمان بارداری را پیش‌بینی کند، خبر داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به گفته دانشمندان آمریکایی، محققان با کمک روش جدید اندازه‌گیری سن اسپرم می‌توانند میزان موفقیت بارداری افراد را پیش‌بینی کنند. بارداری که اغلب به عنوان دوره حاملگی نیز از آن یاد می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که یک یا چند جنین در رحم زن رشد می‌کنند.

به نقل از اس تی دی، بارداری معمولا از طریق رابطه جنسی صورت می‌گیرد، اما فرد می‌تواند با کمک روش‌های فناوری نیز بارور شود. بارداری ممکن است به تولد زنده، سقط خود به خودی، سقط جنین یا مرده زایی منجر شود. زایمان معمولا ۴۰ هفته پس از شروع آخرین سیکل قاعدگی اتفاق می‌افتد.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین انجام شده است، یک روش جدید برای اندازه‌گیری سن اسپرم مردان می‌تواند موفقیت و زمان بارداری را پیش‌بینی کند.

محققان در این تحقیق که در مجله "Human Reproduction" منتشر شد، کشف کردند که ساعت‌های پیری اپی ژنتیکی (epigenetic aging clocks) اسپرم ممکن است به عنوان یک نشانگر زیستی خیلی مناسب برای تخمین زمان لقاح زوج‌ها عمل کنند. نتایج این مطالعه همچنین اهمیت سلامت مرد در تولید مثل موفق‌تر را برجسته می‌کند.

دکتر "جی ریچارد پیلسنر" (J. Richard Pilsner) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سن یک فرد از بدو تولد تا زمان حال (chronological age)، عاملی تعیین کننده و مهم در باروری موفق در بین زوج‌هایی است که اقدام به بارداری می‌کنند، اما سن یک فرد از بدو تولد تا زمان حال مجموع عوامل ژنتیکی و خارجی و شرایط محیطی را در بر نمی‌گیرد و بنابراین به عنوان معیاری برای سن بیولوژیکی واقعی عمل می‌کند.

نتایج کیفیت مایع منی با استفاده از دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی، برای چندین دهه برای ارزیابی ناباروری مردان مورد استفاده قرار گرفته است، اما آن‌ها عوامل پیش‌بینی‌کننده ضعیفی برای نشان دادن نتایج باروری هستند. بنابراین، توانایی ثبت سن بیولوژیکی اسپرم ممکن است بستر جدیدی را برای ارزیابی بهتر سهم مردان در موفقیت باروری، به ویژه در میان زوج‌های نابارور فراهم کند. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد مردانی که سیگار می‌کشیدند سن اپی ژنتیک اسپرم‌شان بالاتر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید