به روز رسانی جدید گوگل برای حل مشکلات خواب

گوگل در حال کار بر روی ویژگی تشخیص خروپف و سرفه در دستگاه‌های اندرویدی است. این قابلیت متوجه وقفه تنفسی یا همان آپنه در خواب و سایر مشکلات سلامتی افراد شده و چگونگی تأثیر تغییرات رژیم غذایی و برنامه خواب را بر کیفیت استراحت آن‌ها بررسی می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی ویژگی تشخیص خروپف و سرفه در دستگاه‌های اندرویدی است. 9to5google به تازگی با بررسی خطوط کد موجود در فایل نصبی برنامه مطالعات سلامت گوگل (Google Health Studies) چند خط کد در خصوص این ویژگی مشاهده کرده است.

فرارو نوشت؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوگل در حال انجام مطالعه‌ای به نام "مجموعه صوتی خواب" است که در حال حاضر فقط برای کارمندان گوگل در دسترس است. این غول فناوری توضیح می‌دهد: «برای شرکت در این مطالعه باید کاربران اندرویدی تمام وقت خود را در کنار گوشی اندرویدی بگذارنند و بیش از یک کاربر بزرگسال در یک اتاق نخوابد.»

در این آزمایش، گوگل داده‌های لازم را برای اعتبارسنجی، تنظیم و توسعه الگوریتم‌ها و مجموعه پیشرفته‌ای از قابلیت‌های سنجش جمع آوری کرده و سپس آن داده‌ها را برای استفاده در اندروید به کار می‌گیرد. این الگوریتم‌ها بر سرفه و خروپف کاربران در طول خواب نظارت می‌کنند. گوگل می‌گوید: «این عملکرد حریم خصوص کاربران را حفظ کرده و اطلاعات جمع آوری شده را به صورت ایمن پردازش و به صورت محلی در تلفن کاربر ذخیره می‌کند.»

ویژگی‌های جدید بینش عمیقی از خواب را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ویژگی تشخیص خروپف مزایای زیادی دارد و اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه خوابیدن به کاربران ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می‌تواند تشخیص دهد آیا شما خرو پف می‌کنید یا خیر و یا در چه بازه زمانی این اتفاق می‌افتد. این قابلیت متوجه وقفه تنفسی یا همان آپنه در خواب و سایر مشکلات سلامتی افراد شده و چگونگی تأثیر تغییرات رژیم غذایی و برنامه خواب را بر کیفیت استراحت آن‌ها بررسی می‌کند.

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان و چگونگی اجرای این ویژگی اعلام نشده است و هنوز مشخص نیست آیا این ویژگی فقط مختص دستگاه‌های پیکسل گوگل است و یا تمام دستگاه‌های اندرویدی را در برمی گیرد. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مانند SnoreLab، SnoreClock و Goodsomnia Lab نیز قابلیت تشخیص خروپف را ارائه می‌دهند و اکنون می‌توانید برای ردیابی خروپف خود در خواب از آن‌ها استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید