رونمایی از قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگل

در کنفرانس Google IO۲۰۲۲ قابلیت‌های بهبودیافته جدید سرویس‌های مختلف این شرکت رونمایی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کنفرانس Google IO ۲۰۲۲ همزمان با ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شد و قابلیت‌های جدید جستجو در بخش‌های مختلف گوگل برای کاربران معرفی و اطلاعاتی درباره آن‌ها ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ گوگل حالت جدید و جذابی از نمایش درون ساختمان‌ها را معرفی کرد. این حالت با اسم «نمای فراگیر» با استفاده از تصاویر محیط‌های داخلی ویدیویهایی را از داخل یک محیط مانند رستوران نمایش می‌دهد که تصور می‌کنید یک پهپاد آن‌ها را ضبط کرده است.

مسیریابی سازگار با محیط زیست در گوگل مپس به صرفه جویی در بیشتر از نیم میلیون تن از انتشار کربن کمک کرده است که معادل خروج ۱۰۰۰۰۰ خودرو از جاده است.

به بخش گوگل ترنسلیت نیز زبان‌های مختلف اضافه شده و به صورت خودکار کپشن ترجمه شده را اضافه می‌کند. همچنین گوگل داک سرویسی را ارائه می‌کند که خلاصه‌ای را از یک مقاله ارائه می‌کند تا بتوان از خواندن آن به موضوع مقاله پی برد.

جستجوی صدا‌ها در گوگل ویس نیز بهبود یافته و به هر روش و هرجایی می‌توان از آن استفاده کرد. حتی برای مثال می‌توان برخی از ویژگی‌های کلی را از یک فیلم ارائه داد و آن اثر را دریافت کرد.

قابلیت مولتی سرچ به گوگل لنز اضافه شده است که وقتی عکسی را اسکن کرده و تصاویر مرتبط را دریافت می‌کنید در آن قسمت با سرچ‌های دقیق‌تر می‌توان جستجو را فیلتر کرد و حتی گزینه‌ای را فعال کرد که نشان دهد نزدیک‌ترین محلی که می‌توان به موضوع آن تصویر دسترسی داشت کجا است.

قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگلKnowledge graph سرویسی است که مدت‌ها است گوگل بر روی آن کار می‌کند و اطلاعات دقیقی را از موضوعات مختلف کسب کرده است که باعث شده است قابلیتی جدید به نام «جستجوی صحنه» به گوگل لنز اضافه شود به این صورت که در یک محیطی که تعداد زیادی از محصولات وجود دارد از طریق اسکن آن‌ها در لحظه می‌توان اطلاعاتی را درباره تمام آن کالا‌های موجود در تصویر را در هر زمان و هر مکان دریافت کنید.

در قسمت سرچ و photos گوگل می‌توان رنگ پوست را تشخیص داد و کاربر می‌تواند از طریق فیلتر‌های موجود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصویر مورد نظرش را راحت‌تر پیدا کند. قابلیت real tones نیز می‌تواند رنگ واقعی پوست را روی عکس اعمال کند و این از طریق شناسایی تمام طیف‌های رنگ پوست مردم دنیا به دست آمده است. این کمک می‌کند که برای تصویربرداری با دوربین گوشی رنگ چهره افراد در تصویر بهبود یابد.

سرویس «نگاه کن و حرف بزن» به این صورت است که به دستگاه خود نگاه می‌کنید و به او می‌گویید که چه می‌خواهید و این اتفاق در خود دستگاه انجام می‌شود و نیاز به ارسال صدای شما به سرور‌های گوگل نیست که سرعت جستجو و تاخیر در تشخیص صدای کاربر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و تاخیر‌های بین آن‌ها را به صورت خودکار حذف می‌کند. برای فعالیت این قابلیت باید برخی سنسور‌ها در گوشی فعال باشند.

قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگلگوگل همچنین قابلیتی دارد که می‌توانید موضوعی را مرنظر قرار داده و آن را تصور کنید؛ برای مثال می‌توانید بگویید که "مرا در اقیانوس تصور کن" و به صورت مکالمه‌ای متنی شما در محیطی قرار می‌گیرید که گوگل برای شما سوال مطرح شده تان را توضیح می‌دهد و یا برای مثال برای کاشتن یک گیاه گوگل می‌تواند از طریق یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به تمام سوالات شما پاسخ دهد و روند کار را برایتان توضیح دهد.

گوگل بزرگ‌ترین هاب یادگیری ماشین جهان را افتتاح می‌کند که همه مشتریان این شرکت می‌توانند به راحتی از آن بازدید کنند. این مرکز عظیم اکنون ۹۰ درصد انرژی خود را از منابع پاک به دست می‌آورد و توان پردازشی معادل ۹ اگزا فلاپس دارد. مدیرعامل گوگل گفت تا سال ۲۰۳۰ تمام دیتاسنتر‌های گوگل از طریق منابع پاک نیرو خواهند گرفت.

گوگل در این کنفرانس اعلام کرد که همه تلاش خود را برای حفظ حریم خصوصی سایت‌های دولتی و کاربران خود می‌کند. گوگل روزانه ۱۵ میلیارد ایمیل اسپم را بلاک می‌کند، ۱۲۵ میلیارد اپلیکیشن در گوگل پلی اسکن می‌شود و ۵ میلیارد دستگاه هم از طریق کروم در حال بررسی شدن است. حفظ حریم خصوصی بر روی سرویس‌های گوگل درایو اعمال شده است که اگر فایلی مشکوک در این برنامه‌ها باشد هم به کاربر اطلاع داده می‌شود.

قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگل۵ میلیارد کاربر از login به وسیله گوگل برای ورود به سیستم‌های مختلف استفاده می‌کنند که گوگل اعلام کرد که ایجاد چنین فضای امنی برای کاربران کار ساده‌ای نیست.

با رفتن به my ad center می‌توان تبلیغاتی که نشان داده می‌شوند را مدیریت کرد، شاخه‌ها و موضوعات تبلیغات را مشخص و تعداد آن‌ها را کنترل کرد.

قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگل۱ میلیارد گوشی جدید فعال شده که با سیستم عامل اندروید فعالیت می‌کنند و هرروز استفاده از گوشی‌های هوشمند در زندگی ما بیشتر می‌شود. اندروید ۱۳ توسط ۳ تیم تخصصی طراحی شده است که بر روی سه هدف اصلی کار می‌کنند تا همه تلفن‌های هوشمند مبتنی بر اندروید بتوانند باهم بهتر کار کنند.

این نسخه از اندروید با قابلیت‌های امنیتی و حریم خصوصی بیشتر در دسترس قرار می‌گیرند. قابلیتی به اسم RCS در این نسخه فعال می‌شود که برای رمزگذاری پیام‌ها و اطلاعات بین کاربران استفاده می‌شود و گوگل مسیج ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که از همین سرویس برای رمزگذاری سرتاسری پیام‌های خود استفاده می‌کنند.

Google wallet می‌تواند برای پرداخت‌های سریع با یک کلیک به کاربر کمک کند. علاوه بر کارت واکسن و کارت‌های بانکی گواهینامه رانندگی نیز به این سرویس اضافه شده است.

قابلیت‌های جدید سرویس‌های مختلف گوگلدر سال گذشته گجت‌های گوگل از جمله ساعت‌های هوشمند ۳ برابر بیشتر فعال شده اند. ۲۷۰ میلیون کاربر فعال نیز بر روی تبلت‌ها از سرویس گوگل استفاده می‌کنند. اندروید در تبلت‌ها بسیار عقب‌تر از تلفن‌های هوشمند است. بخش اعلان‌ها در تبلت‌ها در نسخه جدید اندروید تغییر کرده است. دسترسی به منوی پایین تبلت‌ها هنگام استفاده از گوگل فوتوز همچنان ادامه دارد و می‌توان همزمان از دو پنجره استفاده کرد و مانند کامپیوتر برخی از بخش‌ها را بین دو پنجره drag کرد. در این دستگاه‌ها بیش از ۲۰ اپلیکیشن بروز شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید