آزاد شدن فضای گوشی‌های هوشمند با ترفند جدید گوگل

گزارش‌ها حاکی از این هستند که گوشی‌های اندرویدی به سیستم بایگانی برنامه‌های گوگل مجهز خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شرکت گوگل در حال کار بر روی یک سیستم بایگانی برنامه جدید است که به کاربران گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا حافظه داخلی خود را، بدون نیاز به حذف برنامه یا از دست دادن داده‌های مرتبط، آزاد کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های اندرویدی با حجم زیادی از نرم‌افزار‌های bloatware از پیش نصب شده مواجه اند و برای بسیاری از افراد، هر گیگابایت فضای ذخیره سازی، ارزشمند است.

حذف برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند یا پاک کردن داده‌های ذخیره شده، تنها گزینه‌هایی هستند که تاکنون شناخته شده و می‌توان برای خالی کردن فضا، از آن‌ها استفاده کرد، اما احتمالا به زودی این رویه تغییر کند. گوگل در حال کار بر روی چیزی به نام APK‌های بایگانی شده است. برای کسانی که نمی‌دانند، APK مخفف Android Package Kit است.

گوگل می‌گوید سیستم جدید بایگانی برنامه این شرکت، به کاربران اجازه می‌دهد تا ۶۰ درصد از فضای ذخیره سازی را که توسط یک برنامه اشغال شده است، آزاد کنند.

گوگل قصد دارد با انتشار نسخه آتی Bundletool ۱.۱۰، ابزار بایگانی APK را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. این ویژگی در اواخر سال جاری میلادی برای کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه خواهد شد و احتمالا بخشی از بروزرسانی اندروید ۱۳ است.

گوگل جزئیات فنی زیادی را در مورد این سیستم به اشتراک نگذاشته است، اما اطمینان می‌دهد که داده‌های کاربر ایمن خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید