کمک هوش مصنوعی برای تشخیص کرونا و سرماخوردگی

یک سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص و تمایز علائم ویروس کرونا و سرماخوردگی ساخته شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیمی از محققان یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می‌تواند با توجه به شباهت علائم ویروس کرونا و سرماخوردگی از نظر خستگی، سرفه و دمای بالای بدن و...، بین کرونا و سرماخوردگی (به ویژه در فصول شیوع سرماخوردگی) تمایز قائل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ فاروق علیمی محقق دانشکده پزشکی و خدمات انسانی دانشگاه جورج میسون تایید کرد که این سیستم جدید می‌تواند احتمال ابتلای بیمار به ویروس کرونا، سرماخوردگی یا هر بیماری تنفسی دیگری را قبل از انجام هر گونه آزمایش یا آنالیز، پیش بینی کند.

او افزود: این فناوری به پزشکان کمک می‌کند تا بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را به محض اینکه علائم روی آن‌ها ظاهر شود، پیدا کنند؛ بنابراین فهرست انتظار برای آزمایش کاهش می‌یابد و بیمارانی که احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس وجود دارد در اولویت قرار می‌گیرند.

سیستم هوش مصنوعی متکی بر مجموعه‌ای از معادلات الگوریتمی است که بر اساس تجزیه و تحلیل علائمی که روی ۷۷۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در چین و ۲۷۳ بیمار مبتلا به کووید در ایالات متحده آمریکا ظاهر شد، ابداع شد.

نتایج این مطالعه در مجله علمی "مدیریت کیفیت در مراقبت‌های بهداشتی" که به صورت تخصصی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند، منتشر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید