هوش مصنوعی محافظ کاربران در مقابل محتوای مخرب

موتور‌های جستجو مانند گوگل از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا کاربران با محتوای مخرب مواجه نشوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ همه کاربران فضای مجازی بدون شک با هرزنامه‌های آنلاین مواجه شده اند. می‌خواهد چند پیام ناخواسته در صندوق ورودی شما باشد یا پیام‌هایی که با پیشنهاد کسب سرمایه شما را به سمت لینک‌های مشکوک هدایت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بر اساس گزارش androidpolice، جای تعجب نیست که گوگل به عنوان شرکت غالب وب، وظیفه دارد هرزنامه‌ها و کلاهبرداری‌ها را جدی بگیرد و با آن‌ها مقابله کند. این شرکت به تازگی گزارش سالانه‌ای را منتشر کرده که تمام تلاش‌هایی را که برای دور نگه داشتن هرزنامه‌ها از موتور جستجوی خود انجام داده، خلاصه کرده است.

به گفته گوگل، موثرترین ابزار آن در برابر هرزنامه‌ها و کلاهبرداری‌ها یک سیستم پیشگیری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به نام SpamBrain شناخته می‌شود. این سرویس که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد می‌تواند سایت‌های پر از هرزنامه را تا ۶ برابر سریعتر از سال ۲۰۲۱ شناسایی کند، هرزنامه‌های هک شده را تا ۷۰ درصد و هرزنامه‌های بیهوده موجود در پلتفرم‌های میزبان را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.

گوگل می‌گوید که به طور کلی، بیش از ۹۹ درصد جستجو‌ها بدون هرزنامه هستند. البته این موضوع در مورد تماس‌های تلفنی صدق نمی‌کند، به همین دلیل است که جستجو برای عبارت «چگونه تماس‌های هرزنامه را مسدود کنیم» در پنج سال گذشته بیش از ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. گوگل می‌تواند برای مقابله با این تماس‌های تلفنی ناخواسته کار‌های زیادی انجام دهد و کار‌های زیادی برای انجام دادن در این زمینه وجود دارد. گفته می‌شود در اندروید ۱۳ برخی از ویژگی‌های اضافی فیلتر هرزنامه را در خود سیستم عامل ایجاد می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید