رونمایی از پروژه های هوش مصنوعی برای ساختن متاورس آینده +ویدیو

پروژه‌ها‌ی زاکربرگ به مردم اجازه می‌دهند تا با هوش مصنوعی جهان را به صورت سه بعدی توصیف کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهندسان شرکت متا روی هوش مصنوعی برای بهبود نحوه چت افراد با دستیار‌های صوتی و ترجمه بین زبان‌ها کار می‌کنند.

به گزارش سایت رویترز، مهندسان شرکت متا در حال کار روی پروژه‌های هوش مصنوعی برای ساختن متاورس آینده هستند که به مردم اجازه می‌دهند جهان را توصیف و جنبه‌هایی از آن را تولید کنند. زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا، در یک نسخه نمایشی از پیش ضبط شده، یک مفهوم هوش مصنوعی به نام Builder Bot به نمایش گذاشته شد، جایی که او به عنوان یک آواتار سه بعدی بدون پا در یک جزیره ظاهر شد و دستورات گفتاری برای ایجاد یک ساحل و سپس اضافه کردن ابرها، درختان و حتی یک پتوی پیک نیک را صادر کرد.

زاکربرگ در این راستا گفت: "همانطور که ما این فناوری را بیشتر پیش می‌بریم، کاربران می‌توانند دنیا‌های ظریفی برای کشف و به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگران، فقط با صدای خود ایجاد کنند." به گفته او، این شرکت در حال کار روی تحقیقات هوش مصنوعی است تا به مردم اجازه دهد مکالمات طبیعی‌تری با دستیار‌های صوتی داشته باشند و با یکدیگر در متاورس ارتباط بگیرند.

مدیرعامل متا گفت که از این مدل در دستگاه پورتال تماس ویدئویی خود استفاده می‌کند و قصد دارد آن را در دستگاه‌های دارای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ادغام کند.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که متا در حال کار روی یک مترجم گفتار جهانی با هدف ارائه ترجمه فوری گفتار به گفتار در همه زبان‌ها است. این شرکت قبلاً هدفی را برای سیستم هوش مصنوعی خود برای ترجمه تمام زبان‌های نوشتاری تعیین کرده بود.

گفته شده که شرکت متا زیان خالص ۱۰.۲ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۱ از آزمایشگاه‌های واقعیت، تجارت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی  داشته است.

در ادامه ویدئویی از حضور هوش مصنوعی در متاورس را مشاهده می‌کنید:

 

حجم ویدیو: 4.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید