فضاپیمای نبوغ یک ساله شد

ناسا پس از موفقیت‌های مریخ نورد نبوغ یک سالگی این هلیکوپتر را جشن گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهندسان ناسا در آزمایشگاه پیشرانش جت جنوب کالیفرنیا، یک سالگی هلیکوپتر نبوغ را جشن گرفتند. نبوغ، اولین هلیکوپتری است که توانست با قدرت در سیاره‌ای دیگر ماموریت‌های خود را انجام دهد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ هلیکوپتر نبوغ در ۱۹ آوریل سال گذشته ماموریت خود را آغاز کرد و پس از تلاش‌های فراوان توسعه دهندگان خود، به سیاره سرخ ارسال شد. گفته شده، مهندسان این هلیکوپتر برای انجام ماموریت آن را به زیر مریخ نورد Perseverance بستند. این فضاپیما پس از رسیدن به مریخ، برای نخستین بار ماموریت خود را در فوریه ۲۰۲۱ انجام داد و در ارتفاع کم به مدت ۳۹ ثانیه به آسمان این سیاره رفت.

براساس گزارش‌ها، این پرواز بسیار مهم بود، زیرا ثابت کرد که فضاپیمای نبوغ می‌تواند جو مریخ را که ۱۰۰ برابر نازک‌تر از زمین است، کنترل کند. مهندسان ناسا الهام گرفتند تا طرح‌های پیچیده‌تری را برای ماموریت‌های آتی این هلیکوپتر مورد استفاده قرار گیرند. گفته شده، هلیکوپتر Ingenuity در مجموع ۴۶ دقیقه در هوا بوده و ۵.۸ کیلومتر را در ۲۵ ماموریت جداگانه طی کرده است. آخرین پرواز این هواپیما، که در ۸ آوریل انجام شد، شاهد رکورد جدیدی از سرعت ۱۲.۳ مایل در ساعت بود در حالی که مسافت ۷۰۸.۴ متر را طی کرد.

براساس گزارش‌ها، این مریخ نورد، از دوربین‌های داخل خود برای عکاسی از زمین استفاده می‌کند تا به تیم JPL کمک کند، مسیر‌های ایمن و کارآمد را برای Perseverance برنامه‌ریزی کرده و مکان‌های مختلف را نیز طی کند. شایان ذکر است در این یک سال، هلیکوپتر نبوغ دچار مشکلات فنی شده و مهندسان درصددبر آمدند تا اختلالات را رفع کرده و دوباره آن را به فضا پرتاب کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید