بازگشت فضاپیمای «کرو دراگون» به تعویق افتاد

شرکت اسپیس ایکس جدا سازی فضاپیمای «کرو دراگون» از ایستگاه فضایی را به دلیل نامساعد بودن آب و هوا به تاخیر انداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اکنون اسپیس ایکس قصد دارد فضاپیمای «کرو دراگون» را روز یکشنبه ۲۳ ژانویه از ایستگاه فضایی جدا کند.

بر اساس گزارش اسپیس، شرکت اسپیس ایکس حرکت جدید‌ترین فضاپیمای خود از ایستگاه فضایی بین المللی را به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا در محل فرود آن، حداقل یک روز به تعویق انداخت.

این فضاپیما در ابتدا قرار بود روز شنبه از ایستگاه فضایی خارج شود و اوایل صبح دوشنبه به زمین برسد، اما به گفته اسپیس ایکس، هوای بد در مکان‌های احتمالی فرود، مانع این ماموریت شد. ساندرا جونز سخنگوی ناسا نیز در جدیدترین به روز رسانی ماموریت این آژانس این موضوع را تایید کرد.‌

هیچ پوشش زنده‌ای از این ماموریت مشترک ناسا و اسپیس ایکس وجود نخواهد داشت و اطلاعات آن از طریق وبلاگ ایستگاه فضایی ناسا و صفحه توئیتر اسپیس ایکس مخابره خواهند شد.

نقش حیاتی «دراگون» در اکتشافات علمی

این فضاپیما وقتی به زمین برسد، نزدیک به ۲۲۶۷ کیلوگرم نمونه‌های علمی را به زمین باز می‌گرداند. از جمله این موارد می‌توان به یک «اسکلت سلولی» اشاره کرد که از سیگنال‌های سلولی برای درک چگونگی تغییر بدن انسان در ریزگرانش استفاده می‌کند. یک میکروسکوپ تصویربرداری نوری که از آن به مدت دوازده سال برای مطالعه ساختار ماده و گیاهان در مدار استفاده شد و اکنون از کار افتاده نیز در این فضاپیما وجود دارد.

گفتنی است که فضاپیمای دراگون در ماموریت باری خود به نام CRS-۲۴ در ۲۱ دسامبر بر فراز موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد و دو روز بعد هم به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. دراگون تنها فضاپیمای باری است که می‌تواند آزمایش‌های علمی را به محققان روی زمین برگرداند، زیرا تمام فضاپیما‌های دیگر در هنگام ورود مجدد به جو می‌سوزند.

 

دیدگاه تان را بنویسید