فضاپیمای باری ناسا در مدار زمین قرار گرفت

روز دوشنبه یک فضاپیمای باری پس از پرتاب راکت Antares ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از پرتاب راکت Antares از تأسیسات پرواز والوپس ناسا،  یک فضاپیمای باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسید.

به گزارش سایت digitaltrends، طبق روال معمول با ورود فضاپیمای باری Cygnus، یک فضانورد در ایستگاه از بازوی رباتیک Canadarm۲ برای گرفتن آن استفاده کرد. پس از آن ناسا تصاویری از Canadarm۲ در حالی که ایستگاه فضایی بین المللی با سرعتی حدود ۱۷۰۰۰ مایل در ساعت به دور زمین می‌چرخید، منتشر کرد. به گفته آژانس فضایی، در این تصویر بازوی رباتیک را می‌توان دید که به آرامی دست خود را برای ارتباط با فضاپیمای جدید دراز می‌کند.

راجا چاری، فضانورد ناسا، بازوی رباتیک را از داخل ایستگاه کنترل کرد. سپس تیم ماموریت در هیوستون دستورات زمینی را برای بازوی رباتیک ارسال کرد تا Cygnus را بچرخاند و Cygnus را روی پورت رو به زمین ماژول یونیتی ایستگاه نصب کند. این بدان معناست که ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال حاضر میزبان پنج فضاپیما به نام‌های Cygnus-۱۷ و یک SpaceX Crew Dragon، به همراه Soyuz MS-۱۹، Progress ۷۹ و Progress ۸۰ روسیه است.

فضاپیمای Cygnus با خود ۸۳۰۰ پوند تحقیقات علمی و محموله را به پاسگاه مداری در هفدهمین ماموریت تامین مجدد نورث روپ گرومن آورده است. تحقیقات آتی که با این آخرین ماموریت مصادف شده، شامل تحقیقی از Colgate-Palmolive با هدف آزمایش محصولات بالقوه برای محافظت از پوست پیر، حسگر‌های هیدروژن جدیدی است که برای سیستم تولید اکسیژن ایستگاه فضایی آزمایش خواهند شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این فضاپیما از سال ۲۰۰۱ و بلافاصله پس از شروع به کار در ایستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید