نگاهی به فعالیت فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی

ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا تصویری از "کایلا بارون" فضانورد ناسا و یکی از خدمه هفت نفره ماموریت اکسپدیشن ۶۶ و ماموریت کرو-۳ منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در این تصویر کایلا بارون در کنار "زیستگاه پیشرفته گیاه"(APH) آزمایشگاه فضایی کیبو ایستگاه فضایی بین اللملی قرار دارد. آزمایشگاه فضایی کیبو، بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی است که توسط آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن طراحی و ساخته شده‌است.

ایسنا نوشت؛ آزمایشگاه فضایی کیبو، بزرگترین قطعه از قطعات طراحی شده برای ایستگاه فضایی بین‌المللی است و در سال ۲۰۰۸ میلادی به بهره‌برداری کامل رسید.

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی روزانه به انجام فعالیت و آزمایش‌های مختلفی می‌پردازند که نتایج این آزمایش‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی درک دانشمندان در زمینه‌های مختلف را افزایش دهد. مطالعات مواد پیشرفته، بهبود و افزایش منابع مواد غذایی در فضا همگی از جمله کارهایی هستند که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌دهند.

در این تصویر فضانورد ناسا در کنار دستگاه به نام APH قرار دارد. فضانوردان بذر گیاهان را در دستگاهی به نام "APH " قرار می‌دهند. APH یکی از سه محفظه رشد گیاه ناسا در ایستگاه فضایی است. این محفظه بیش از ۱۸۰ حسگر دارد که همان زمان که گیاه در داخل آن رشد می‌کند، میزان رطوبت، دما و غلظت دی اکسید کربن محیط را تنظیم می‌کنند.

۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) فضانوردان ماموریت "کرو-۳" به ایستگاه فضایی بین الملی رفتند. طی این ماموریت چهار فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" برای انجام یک ماموریت ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی است. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-۳، تقریبا ۶ ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز بهار سال ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید