ماموریت فرود به ماه ناسا تا سال ۲۰۲۶ محقق نمی‌شود

بازرس کل ناسا به تازگی اعلام کرده که لباس‌های فضایی و سیستم فرود انسانی تا قبل از سال ۲۰۲۶ برای ماموریت آرتمیس آماده نمی‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بازرس کل آژانس فضایی ناسا روز سه شنبه یکم مارس اعلام کرد که اولین فرود خدمه ناسا در برنامه آرتمیس به دلیل عدم آمادگی لباس‌های فضایی و سیستم فرود انسانی تا سال ۲۰۲۶ محقق نخواهد شد. سیستم فرود انسانی همان فضاپیمایی است که کار انتقال فضانوردان به مدار و بلعکس را انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش اسپیس، پل مارتین می‌گوید با توجه به زمان مورد نیاز برای توسعه و آزمایش سیستم فرود انسانی و لباس‌های فضایی نسل بعدی ناسا، تخمین زده می‌شود که تاریخ فرود اولین خدمه به کره ماه تا سال ۲۰۲۶ به عقب بیفتد. انتظار می‌رود که چهار مأموریت اول آرتمیس هر کدام ۴.۱ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

ماموریت آرتمیس

این خبر در حالی اعلام شده که پیش از این ناسا تایید کرده بود اولین پرواز از مجموعه ماموریت‌های آرتمیس که یک پرواز بدون خدمه به دور ماه است، یک ماه زودت از می‌پرتاب خواهد شد. اما اکنون این جدول زمانی نیز به دلیل حجم تجزیه و تحلیل داده‌ها و سایر کار‌هایی که باید روی آزمایش‌های کلیدی انجام شود، مورد تردید قرار گرفته است.

بیستمین پرواز Ingenuity در مریخ با موفقیت انجام شد

ناسا همچنین به مسائل پیش بینی نشده‌ای اشاره کرد که به رشد هزینه‌ها و تاخیر دربرنامه ریزی‌ها منجر شده است. به خصوص مشکلات پروتکل‌های ایمنی، مشکلات زنجیره تامین که در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید