متخصصان غدد ایرانی در بین بهترین‌های جهان

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریزو متابولیسم گفت: در سیزدهمین دوره از کنگره غدد، متخصصان ایرانی به رتبه‌های بالای جهانی رسیده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فریدون عزیزی رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریزو متابولیسم اظهار کرد: این دوره از کنگره از روز چهارشنبه این هفته به مدت 3 روز آغاز شد که این کنگره به طور متوسط هر 2 سال برگزار می شود اما دوره سیزدهم به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد.

وی افزود: در این کنگره جدید ترین دستاوردهای تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری های آندوکرین، غدد درون ریز و متابولیسم بررسی می شود که دانشجوهای این رشته با حضور در کنگره می توانند از تجربیات متخصصان غدد استفاده کنند.

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریزو متابولیسم بیان کرد: تعدادی از بزرگترین متخصصان در این حوزه، طبق رسم هر دوره، جایزه دریافت می کنند که امسال نیز متخصصان ایرانی در جمع جایزه بگیران هستند.

عزیزی ادامه داد: در حال حاضر نیز متخصصان و دانشجوهای ایرانی قابلی هستند که توانسته اند رتبه ایران را در حوزه غدد درون ریز و متابولیسم تاحد قابل توجهی افزایش دهند و با وجود علاقه ای که در دانشجویان جدید دیده می شود، این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: درآمد متخصصان غدد درون ریز نسبت به دیگر رشته های پزشکی بسیار کم است و بزرگ ترین دلیلی که دانشجویان را تا رده های بالا و ادامه تحصیل می کشاند، علاقه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید