تورم غدد لنفاوی، یکی از نشانه‌های ابتلا به کرونا است

یک پزشک و متخصص بیماری‌های داخلی در قزوین گفت: ابتلا به ویروس کرونا علایم و نشانه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها تورم غدد لنفاوی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد عباسی افزود: سرفه، تب، گلو درد و مشکلات تنفسی از شایع ترین عوارض ابتلا به ویروس کرونا است که در برخی موارد تورم غدد لنفاوی نیز به این عوارض اضافه می شود.  

ایرنا نوشت؛ وی با بیان اینکه تورم غدد لنفاوی در نتیجه عفونت ناشی از باکتری ها و ویروس ها است، تصریح کرد: این علامت، نشان دهنده مبارزه و واکنش سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها و باکتری ها است.

این پزشک قزوینی اظهار داشت:عروق لنفاوی کاملا مشابه عروق خونی است با این تفاوت که به جای خون، حاوی مایع لنفاوی می باشد و وظیفه این مایع، کمک رسانی به گلبول های سفید و مبارزه با ویروس ها است.  

عباسی ادامه داد: غده‌های لنفاوی، همچون برآمدگی‌های کوچک و بزرگ است که پس از وجود بیماری و ویروس در بدن پدید می آید،  امروزه نیز با شیوع کرونا برخی از مبتلایان به این بیماری، دچار تورم غدد لنفاوی می شوند و حتی این غده ها ممکن است پس از تزریق واکسن کرونا به دلیل واکنش مثبت ملتهب شوند.  

وی همچنین بیان کرد:عموما تورم غدد لنفاوی همراه با تب و درد بوده و ممکن است در گردن یا زیر بغل بروز پیدا کند و چنانچه در گردن بروز پیدا کند، سرفه نیز به همراه دارد.  

این متخصص بیماری های داخلی در ادامه افزود: تورم غدد لنفاوی معمولا پس از بهبودی عفونت بدن به حالت اول و نُرم طبیعی خود باز می گردد اما چنانچه این تورم بیش از سه هفته در حالت التهاب باقی بماند لازم است بیمار به پزشک مراجعه نماید.  

وی ادامه داد: در صورتی که تورم غدد لنفاوی طول کشید، پزشک می تواند به برخی بیماری های عفونی از جمله ایدز، سل، تب خراش گربه و برخی سرطان ها شک کند و در این صورت لازم است بیمار جهت تشخیص علت، آزمایش دهد و مورد سنوگرافی قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید