جی پلاس

زوال عقل عامل 70 درصد مرگ و میر جهان/ برای جلوگیری از آلزایمر چه غذاهایی بخوریم؟

محققان استرالیایی دریافته‌اند که رژیم غذایی پر از ویتامین و آنتی‌اکسیدان در جلوگیری از آلزایمر یا حتی درمان آن موثر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نسترن صائبی، مطالعه محققان دانشگاه وسترن استرالیا که در مجله «اپن بیولوژی» منتشر شده، نشان می‌دهد که ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها در دوز بالا در جلوگیری از آلزایمر حتی موثرتر از درمان‌های کنونی است.

بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر بیش از ۷۰ درصد از مرگ و میرهای سطح جهان را به خود اختصاص می‌دهد. عواملی چون استرس اکسیداتیو، اسیدوز متابولیک مزمن و رادیکال‌های آزاد نقش اساسی در روند پیری در بدن و همچنین بیماری‌هایی مثل آلزایمر ایفا می‌کنند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌ها آنتی با رادیکال‌های آزاد در بدن واکنش نشان می‌دهند و آن ها را بی‌ضرر می‌کنند.

دکتر جرالد وورینک این تحقیق را هنگام کار در دانشکده پزشکی وسترن انجام داد و طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها را مورد بررسی قرار داد تا کشف کند که کدام یک از آن ها در محافظت از نورون‌ها در سیستم عصبی بدن موثرند.

وی دریافت که دوزهای بالا از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود. به گفته وی، در حالی که یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی به تثبیت سطح pH در بدن- و ایجاد استرس اکسیداتیو- کمک می‌کند؛ مکمل‌ همزمان ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری و مدیریت بیماری‌ زوال عقل مانند آلزایمر تاثیرگذار است.

دکتر وورینک می‌گوید: ترکیب آنتی‌اکسیدان‌ها در دوز بالا و شخصی‌سازی شده و همچنین رژیم کم کربوهیدرات غنی از مواد مغذی، بیشترین تاثیر را در درمان بیماری آلزایمر دارد.

دیدگاه تان را بنویسید